וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פמליית ראש הממשלה: "נתניהו יצא מהפגישה מעודד"

בפמליית ראש הממשלה לא מביעים חשש מהמחלוקות שהתגלעו בפגישתם של הנשיא אובמה ונתניהו, ומדגישים כי נתניהו יצא מרוצה מהשיחה. "ישנם חילוקי דעות, אבל הם בין ידידים"

שעות מספר לאחר פגישתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב ברק אובמה שנערכה אמש (שישי) בוושינגטון, אומרים גורמים בפמליית ראש הממשלה כי נתניהו יצא מעודד מהפגישה. "ישנם חילוקי דעות, אבל הן בין ידידים. כל אחד מחזיק בדעה אחרת וזה בסדר גמור".

בסביבת ראש הממשלה טוענים, כי "כרגע אין עם מי לעשות שלום, בגלל הממשלה הפלסטינית בה מעורב חמאס שממשיך לקרוא לחיסולה של מדינת ישראל. אנחנו מוכנים ורוצים בשלום עם מי שרוצה שלום – כרגע אין מישהו כזה בצד השני". הגורמים הדגישו שגם הנשיא אובמה הדגיש בדבריו את הברית הקרובה בין ישראל וארה"ב.

בנימין נתניהו וברק אובמה בפגישתם במאי 2011. לשכת העיתונות הממשלתית
"כל אחד מחזיק בדעה אחרת אבל זה בסדר גמור". בנימין נתניהו וברק אובמה בפגישתם/לשכת העיתונות הממשלתית

לאחר הפגישה, אמר נתניהו כי ישראל תומכת בחזונו של אובמה להפצת שלום במזרח התיכון - ומעריכה את מחויבותו לביטחונה. לדבריו, על הפלסטינים להכיר בכך שישראל אמנם "מוכנה להתפשר בצורה נדיבה" - אך גם בכך שהיא לעולם לא תשוב לקווי 1967 - "שאינם בני הגנה", לטענתו. על כל הסכם עתידי לכלול נוכחות צבאית של ישראל "עד נהר הירדן", אמר נתניהו, והוסיף כי הפלסטינים, לדבריו, אינם לוקחים בחשבון כי חלו שינויים בגבולות מדינת ישראל ובמימדיה מאז מלחמת ששת הימים. "דנתי בכך עם אובמה, ואני סבור שהוא הבין את הדברים", אמר.

אובמה הוסיף כי "השאיפה הסופית חייבת להיות מדינה יהודית בישראל, בטוחה - ולצדה מדינה פלסטינית שלווה, בעלת רצף טריטוריאלי אפקטיבי. יש כמה הבדלים בין ניסוחי הדברים, אך כך זה בין ידידים. עם זאת, יש הסכמה מוחלטת כי שלום אמיתי יכול להתרחש רק אם ההחלטה הסופית תאפשר לישראל להגן על עצמה מול איומים - והסכמה כי ביטחון ישראל יישמר בראש ובראשונה".

עוד אמר הנשיא האמריקאי כי הוא מאמין שניתן לגבש הסכם לפיו ישראל תוכל לשמור על בטחונה ולא להיות פגיעה - ובמקביל להביא לפתרון המצב הבעייתי באזור.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully