וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר נאום אובמה: הפלסטינים בדיוני חירום

ניר יהב

20.5.2011 / 0:02

אבו מאזן מקיים פגישה דחופה של ההנהגה הפלסטינית ויתייעץ גם עם מנהיגי מדינות ערב על נאום אובמה. נביל שעת': "אובמה נוטה למדיניות הישראלית"

בתגובה לנאומו של נשיא ארה"ב ברק אובמה, במהלכו פרש את מדיניותו כלפי המזרח התיכון וכלפי הסכסוך הישראלי-פלסטיני, החליט אמש (חמישי) יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לקיים פגישה דחופה של ההנהגה הפלסטינית ולהתייעץ עם מנהיגי מדינות ערב במטרה לדון בנאומו של אובמה. כך דיווחה סוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית. בחמאס העדיפו לתקוף את הנאום וכינו אותו "זריית חול בעיניים".

בכיר פתח וראש צוות המשא ומתן הפלסטיני, ד"ר סאיב עריקאת, אמר במסיבת עיתונאים שכינס הערב ברמאללה כי אבו מאזן יבהיר כי ההנהגה הפלסטינית מחויבת לבצע את ההסכמים הבינלאומיים, ובעיקר את מפת הדרכים ואת יוזמת השלום הערבית. "אנו מקווים שממשלת ישראל תמלא אחר התחייבויותיה במסגרת ההסכמים הבינלאומיים, במטרה לתת לתהליך השלום הזדמנות", הוסיף.

"אבו מאזן מעריך את המאמצים שמשקיע הנשיא אובמה למען חידוש המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים, שמטרתם היא השגת פתרון לכל סוגיות הסדר הקבע במסגרת לוח זמנים מוגדר", הוסיף עריקאת. "אבו מאזן מעריך גם את עמידתו של אובמה לצד זכותם של העמים להגדרה עצמית, לחיי חירות וכבוד ולחופש פולחן".

בכיר פתח וחבר צוות המשא ומתן הפלסטיני, ד"ר נביל שעת', אמר בתגובה לנאום כי אובמה "נוטה לטובת המדיניות הישראלית", שכן "החשש שהביע לנוכח הסכם הפיוס בין פתח וחמאס מהווה תמיכה במדיניות ישראל המתנגדת לאחדות העם הפלסטיני". לדבריו, "אובמה אמר שהוא תומך בגבולות 67', אך גם אמר שארה"ב לא תוכל לכפות זאת על הצדדים. משמעות הדבר היא שההתנחלויות ימשיכו ולא ישתנה דבר".

טיבי: אובמה שוב נטש את הפלסטינים

ח"כ טלב א-סנע (רע"מ-תע"ל) בחר לתקוף את נאומו "המאכזב" של נשיא ארה"ב: "אובמה התעלם מהמדיניות הישראלית, מהמשך הבנייה בהתנחלויות, מהסגר על עזה ומהצורך בישום החלטות מועצת הביטחון. הוא לא הציע אלטרנטיבה במידה וישראל לא תתקדם בתהליך השלום. הנאום מיועד לשרת את הלובי הציוני".

גם ח"כ אחמד טיבי (רע"מ -תע"ל) טען כי "אין חדש בנאום הנשיא אובמה. נאומו כוון בעיקר על השינויים בעולם הערבי שהפתיעו את ארצות הברית. אובמה פשוט רכב על הנמר של האביב הערבי ונטש את הפלסטינים שוב, ללא הגנה בינלאומית. הוא לא הציע שום צעדים אופרטיביים כדי ליישם את עיקרון שתי המדינות והסתפק בתפקיד הפרשן לענייני ערבים. הוא דיבר רבות על זכויות מיעוטים ושוב התעלם מזכויות המיעוט הערבי בישראל. מדובר בנאום קהיר 2, אחרי כישלון החזון של נאום קהיר הראשון".

לפניות לכתב - :nir_yah@walla.com
(עדכון ראשון: 20:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully