וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהודים לאובמה: תאבד תרומות בגלל יחסך לישראל

"וול סטריט ג'ורנל": מגייסי תרומות יהודים הזהירו את מטה הקמפיין של נשיא ארה"ב כי התורמים כועסים על היחס ה"קשוח מדי". אובמה הגיב במינוי נציגה מיוחדת להבהרת ה"אי הבנות" בנושא

תורמים ומגייסי תרומות יהודים הזהירו את מטה הקמפיין לבחירתו המחודשת של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, כי הנשיא מסתכן באובדן תרומות מגורמים יהודיים - המודאגים ממדיניותו כלפי ישראל. כך דיווח היום (חמישי) ה"וול סטריט ג'ורנל".

לפי הדיווח, התלונות לגבי יחסו ה"קשוח מדי" של אובמה לישראל החלו להגיע כבר עם תחילת כהונתו ב-2009, אך בשלב זה עדיין קשה לקבוע עד כמה הן נפוצות, ומה היקף הנזק הכלכלי הפוטנציאלי לקמפיין. יש לציין כי תורמים יהודים מילאו תפקיד מכריע במימון מסע הבחירות המוצלח של אובמה לנשיאות ב-2008.

הנשיא ברק אובמה בכנס גיוס תרומות, בוסטון, 18 במאי 2011. רויטרס
תורמים התאכזבו מכך שטרם ביקר בישראל. אובמה בכנס גיוס תרומות, אתמול בבוסטון/רויטרס

בין היתר, לפי הדיווח, התלוננו תורמים מסוימים על הלחץ שהפעיל אובמה בנושא הקפאת הבנייה בהתנחלויות - מרכיב מרכזי במדיניות האמריקאית כלפי ישראל בשנה האחרונה. כמו כן, היו תורמים שטענו כי אובמה לוחץ על ישראל להתחייב לתהליך מדיני יותר מאשר על הפלסטינים, והיו גם כאלו שהביעו אכזבה מכך שטרם ביקר בישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

"הממשל ביזה את אזרחי ישראל"

בכתבה מצוטט בין היתר מייקל אדלר, מגייס תרומות מרכזי של המפלגה הדמוקרטית במיאמי, שסיפר כי אמר למנהל הקמפיין של אובמה, ג'ים מסינה, כי הוא מציע לו להתחיל "לפעול במרץ" לתיקון התפישה שתפסה אחיזה בקרב הקהילה היהודית בארה"ב, לפיה הנשיא ביקורתי מדי כלפי ישראל. "זה מה שחברים עושים", הסביר. "הם מסבירים לך מה נקו'דות התורפה שלך ומציעים דרכים להתמודד עמן".

עוד מצוטט בכתבה רוברט קופלנד, יזם יהודי מווירג'יניה שתרם בעבר כספים רבים למפלגה הדמוקרטית - וכבר החליט לא לתמוך באובמה לקראת 2012. "אני מאוד מאוכזב ממנו", אמר לעיתון. "הממשל שלו נכשל בעניין ישראל. "הם ביזו את אזרחי ישראל".

ברק אובמה עם פני פריצקר, מרכזת נושא תורמים יהודים במטה הבחירות שלו. Susan Walsh, AP
"אני חושבת שיש כאן עבודה חינוכית שצריך לעשות". פריצקר עם אובמה/AP, Susan Walsh

עוד מדווח ה"ג'ורנל", כי במטה אובמה אכן לקחו ברצינות את האזהרות, ועד מהרה מינו נציגה מיוחדת שתפעל מול התורמים היהודים ותדאג להרגיע אותם - פני פריצקר, שמילאה את תפקיד האחראית על הנושא הפיננסי בקמפיין 2008 של הנשיא. פריצקר סיפרה לעיתון כי עד כה, נפגשה כבר עם שישה תורמים ומגייסי תרומות, וכי בקרוב יחל צוות שלם לפעול בנושא.

"אני חושבת שיש כאן עבודה חינוכית שצריך לעשות", הסבירה. "יש הרבה מיתוסים ואי הבנות לגבי פעילותו של הממשל. הקמפיין שלנו דואג בצורה אגרסיבית שהאינפורמציה הנכונה תגיע לאנשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully