וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח רוז: מהחיפושים בירקון ועד המזוודה האדומה

לפני כ-3 שנים נחשף אחד הסיפורים המזעזעים ביותר שידעה מדינת ישראל: רוז פיזם בת החמש נרצחה וגופתה הושלכה לירקון בתוך מזוודה. מהדיווח על היעדרותה ועד מציאת הגופה, כך זה קרה

לפני קצת פחות משלוש שנים, הזדעזעה מדינה שלמה מהמחשבה על הילדה בת החמש שנרצחה בידי סבה, וכיום ידוע שבשידול אמה. הפרצוף התמים והחיוך המהול בעצב בתמונתה של רוז פיזם שגופתה הושלכה למימי הירקון באכזריות לא עזבו את העיתונים תקופה ממושכת. היום הגיעה הפרשה המסעירה לקצה, עם הכרעת הדין של אמה של רוז, מארי פיזם, ואביה, רוני רון.

הפרשה נחשפה לראשונה בחודש אוגוסט 08' כאשר חקירת היעלמותה של רוז כבר הייתה בעיצומה. ב-16 ביולי דיווחו סבתותיה של רוז למועצה לשלום הילד על היעדרותה, כחודשיים לאחר היום שבו היא נראתה לאחרונה. חקירת המשטרה הביאה למעצרו של סבה של רוז, רוני רון, שהוא אביו של אביה ובן זוגה של אמה. תחילה ניסה רון, תושב נתניה בן 47, להכחיש כל קשר להיעלמותה של רוז, אולם מהר מאוד הסתבר כי הוא זה ששם קץ לחייה של רוז והשליך את גופתה לירקון.

באחת מגרסאותיו השונות לאירוע, סיפר רון לחוקריו כי ב-12 במאי הוא אסף את נכדתו מבית אמו, סבתא רבא של רוז, שם שהתה למשך תקופה עד למותה. הוא סיפר כי בעת שהסיע אותה במושב האחורי של רכבו היא החלה לבכות ולהציק לו ואז הוא חבט בה בחוזקה. לדבריו, זמן מה לאחר מכן הוא הבחין כי בעקבות המכה, רוז אינה נושמת. אז הוא החליט להכניס את גופתה לתא המטען, נסע לירקון והשליך את גופתה בתוך מזוודה אדומה למים. מחקירת המשטרה עלה, כי כשרון שב הביתה, אשתו מארי כבר ישנה. בבוקר כששאלה היכן בתה, הוא סיפר לה שמסר אותה לפנימייה. בחקירתו אמר לחוקרים שיותר מכל חשש שאשתו תעזוב אותו אם תדע מה עשה. האישה מצדה, לא שאלה יותר שאלות.

המזוודה שבה כנראה נמצאת גופתה של רוז. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
מושים את המזוודה בה הונחה גופתה של רוז מהירקון/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

בעקבות ההודאה של רון, פתחה המשטרה בסריקות נרחבות בנחל הירקון. עשרות שוטרים, חיילים וצוות מיוחד של צוללנים השתתף בחיפושים. במשטרה החליטו להרחיב את החיפושים לאורך כל נתיב נסיעתו של רון בליל הרצח, מבית הסבתא רבא שבנתניה ועד לירקון. בסופו של דבר לאחר חיפושים ממושכים, נמצאה גופתה של רוז ב-11 בספטמבר של אותה השנה. ב-22 בספטמבר הוגש כתב אישום נגד בני הזוג בגין רצח רוז ומספר חודשים מאוחר יותר רון אף הודה בגרימת מותה של רוז ברשלנות.

מפרטי החקירה עלתה תמונה משפחתית סבוכה. רוז נולדה בצרפת להורים צעירים, מארי הצרפתייה ובנימין הישראלי עוד לפני שמלאו להם 20. כשהייתה תינוקת הגיעו הוריה לישראל לביקור אצל בני משפחתו של בנימין. אלא שבסיום הביקור שב האב לצרפת יחד עם בתו התינוקת והאם נשארה בישראל לאחר שהתאהבה ברוני, אביו של בנימין. האב הצעיר חזר עם בתו לצרפת אך ככל הידוע התקשה לגדל את הילדה והעביר אותה מפעם לפעם לטיפול מוסדות רווחה שונים בצרפת.

במקביל, מארי ורון החליטו להינשא ולשניים נולדו שני ילדים - בן שנתיים ובן 10 חודשים. הם גרו במודיעין ובשנה האחרונה שלפני מותה של רוז עברו להתגורר בנתניה. מחקירת המשטרה עלה כי כשרוז הייתה בת שלוש וחצי אמה מארי גילתה כי בתה מאושפזת בבית חולים בצרפת, ככל הנראה לאחר שעברה התעללות מצד אביה. האם ובעלה החדש, סבה של הילדה, החלו במאבק משפטי להחזרת הילדה. לאחר שהצליחו להשיבה, הם גילו כי רוז סובלת מקשיי תקשורת רבים, הזניחו את הטיפול בה ושלחו אותה לגור עם אמו של רוני, ויוויאן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
  • עוד באותו נושא:
  • רוז פיזם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully