וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החקלאים דורשים פיצוי: "לא נותנים עובדים זרים"

רמי שני

18.5.2011 / 14:08

לטענת חקלאים מהערבה המדינה לא אפשרה להם לשכור עובדים זרים למרות שלא הגיעו למכסות העובדים שנקבעו להם. החקלאים טובעים פיצוי בסכום של כ-20 מליוני שקלים מהמדינה

חקלאים מהערבה טוענים כי המדינה גרמה להם נזקים כבדים בכך שלא אפשרה להם להעסיק עובדים זרים בהתאם לסיכום אליו הם הגיעו עם נציגי הממשלה. בתביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע על ידי 37 חקלאים מהערבה באמצעות משרד עורכי הדין שי דדוש ושות', נדרשת המדינה לפצות אותם בסכום של 20 מיליון שקלים. זאת בגלל שנמנע מהם לממש את זכותם להעסיק עובדים זרים בהתאם להיתרים שהונפקו להם.

החקלאים אומרים כי הם היו אמורים להעסיק לפחות 100 עובדים נוספים אך בפועל קיבלו מספר נמוך בהרבה. יצוין, כי התביעה הוגשה על ידי מספר חקלאים קטן וכוח העבודה החסר לכלל החקלאים הוא קריטי. במשקים בערבה התיכונה מועסקים כ 2,500 עובדים זרים, לעומת קרוב ל 4,000 עובדים להם זקוקים החקלאים באזור זה.

חיים חבלין, יו"ר הועדה החקלאית בערבה התיכונה, ביקש מהחקלאים בכל המדינה להצטרף למאבק ולהשתמש בדרכי מחאה חוקיות. הוא אמר, שעל הממשלה לבטל לאלתר את הקיצוצים הצפויים במכסות העובדים הזרים. "במידה והממשלה לא תעשה כן, נצטרך להמשיך לפעול. אני קורא לכל המיגזר החקלאי לצאת למאבק צודק על הזכות שלנו להמשיך ולהתקיים מחקלאות. לא ייתכן שהמגזר החקלאי ישלם מחיר כל כך כבד בשל מדיניות כושלת של פקידי אוצר המתחלפים חדשות לבקרים". חבלין קרא לכל החקלאים אשר נגרמו להם נזקים לא לפחד ולתבוע את המדינה כפי שעשו חקלאי הערבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully