וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו נגד אבו מאזן: "מעוות ההיסטוריה בבוטות"

17.5.2011 / 19:28

העימות בין רה"מ ליו"ר הרשות נמשך. לאחר שאבו מאזן טען ש"הציוניים גירשו את הפלסטינים ב-47'", השיב לו רה"מ: "עיוות בוטה של ההיסטוריה". אובמה: חידוש המו"מ חיוני מתמיד

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (שלישי) למאמר שפרסם הבוקר יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ב"ניו יורק טיימס". לאחר שאבו מאזן ציין במאמר כי הפעם האחרונה בה נידונה הסוגיה הפלסטינית באו"ם הייתה ב-1947, במהלך ההחלטה על חלוקת ארץ ישראל והוסיף לגבי ההחלטה כי "הציוניים גירשו את הפלסטינים הערבים כדי להבטיח רוב יהודי בישראל העתידית", אמר נתניהו בתגובה כי "זהו עיוות בוטה של עובדות היסטוריות מוכרות ומתועדות. הפלסטינים הם אלה שסירבו לתוכנית החלוקה לשתי מדינות בעוד שהיישוב היהודי הסכים לה".

עוד אמר נתניהו בתגובתו למאמר של יו"ר הרשות בעיתון הנחשב למשפיע ביותר בעולם כי "צבאות ערב בסיוע כוחות פלסטינים הם אלה שתקפו את המדינה היהודית במטרה לחסלה. לכל זאת אין זכר במאמר. בנוסף, ניתן להסיק מהדברים שהמנהיגות הפלסטינית רואה בהקמת המדינה הפלסטינית אמצעי להמשיך את הסכסוך עם ישראל במקום לסיימו".

לקראת ההצבעה באו"ם על ההכרה במדינה הפלסטינית, טען אבו מאזן במאמר כי המהלך איננו "תעלול פוליטי", וכי הוא יאפשר לעם הפלסטיני לנקוט בצעדים חוקיים נגד ישראל באו"ם. עוד כתב אבו מאזן במאמר כי "ההכרה בפלסטין על ידי האו"ם תסלול את הדרך לאינטרנציונליזציה של הסכסוך כעניין חוקי, ולא רק פוליטי. זה גם יסלול לנו את הדרך לנקוט צעדים חוקיים נגד ישראל באו"ם, בארגוני זכויות אדם ובבית הדין הבינלאומי".

בתוך כך, נשיא ארצות הברית ברק אובמה התייחס הערב לקיפאון המדיני בין ישראל לפלסטינים. בתום פגישתו עם מלך ירדן, עבדאללה, אמר אובמה כי "חידוש המשא ומתן בין הישראלים לפלסטינים, לטובת השגת הסכם שלום, חיוני כעת מתמיד". אובמה ציין כי "למרות התמורות הרבות באזור ואולי בגללן, חיוני מתמיד שהישראלים והפלסטינים ימצאו דרך לחזור למשא ומתן לקראת פתרון של שתי מדינות שמתקיימות זו לצד זו בשלום ובביטחון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully