וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסורים שהסתננו: שניים הוחזרו, אחד במעצר

עידן אבני

17.5.2011 / 10:12

כוחות הביטחון החזירו הבוקר לסוריה שניים מאזרחי המדינה שהסתננו לישראל עם פריצת גדר הגבול ב"יום הנכבה". המשטרה תבקש להאריך את מעצרו של אזרח סורי נוסף שהצליח להגיע עד לת"א

שני תושבי סוריה שהסתננו למג'דל שמס יחד עם כמה מאות מפגינים שפרצו את גדר הגבול במסגרת הפגנות "יום הנכבה" ביום ראשון, הוחזרו הבוקר (שלישי) למדינתם. העברתם של השניים לסוריה מתבצעת דרך מעבר קוניטרה ובסיוע הצלב האדם, לאחר שנחקרו וטענו כי הופעלו על ידי כוחות הביטחון של מדינתם. חסן חיג'אזי, אזרח סוריה נוסף שחדר לשטח ישראל ונעצר ביפו נתון עדיין בחקירה והמשטרה מבקשת להאריך את מעצרו.

אמש דיווח ערוץ 10 כי חיג'אזי בן ה-28 הצליח להגיע עד לתל אביב. חיג'אזי הסגיר את עצמו לתחנת המשטרה ברחוב סלמה בעיר, זאת באמצעות העיתונאי צבי יחזקאלי. "פעילי שמאל עזרו לי", סיפר חיג'אזי והוסיף כי "נסעתי באוטובוס מלא בחיילי גולני והסתובבתי יום שלם בתל אביב. ראיתי פעיל שלום אחד יהודי וערבים צרפתיים ואמרתי להם: 'אני רוצה לנסוע אתכם כי החלום שלי היה להגיע ליפו'". המסתנן אף הציג למצלמות את תעודת הזהות שלו, בה עיר הולדת משפחתו היא יפו. עוד סיפר חיג'זי, כי הוא היה בטוח שילווה לתוך ישראל בעוד אזרחים סורים רבים, כפי שסוכם ביניהם בפייסבוק לקראת פריצת הגדר.

"פעילי שמאל עזרו לי"

אתמול בבוקר התגלה במחסום המשטרה בכניסה למג'דל שמס אזרח סורי נוסף שהסתנן לישראל במהלך פריצת הגדר. מבדיקה שערכו השוטרים במקום למונית שביקשה לעבור במחסום לכיוון המועצה המקומית, התגלה כי נהג המונית, ערבי ישראלי ממזרח ירושלים, הסיע את הצעיר הסורי, שהיה ללא מסמכים והיה בדרכו למרכז הארץ. השניים נעצרו ועוכבו לחקירת המשטרה.

בעת פריצת הגדר ירו חיילי צה"ל לעבר המפגינים, הרג כמה מהם ופצע רבים נוספים. לאחר זמן מה הצליחו הכוחות להשתלט על המפגינים ורובם הוחזרו לשטחי סוריה עוד באותו היום. במקביל, נעשה נסיון של מפגינים לבנונים לפרוץ את הגבול בסמוך למארון א-ראס, אך צבא לבנון ירה לעברם ומנע מהם את פריצת הגדר.

לפניות לכתב:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully