וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עריקאת: "ישראל לא פרטנר לשלום, המו"מ נגמר"

16.5.2011 / 19:13

סאיב עריקאת, ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני, תקף היום בצורה חסרת תקדים את ממשלת נתניהו והאשים אותה בכשלון המשא ומתן לשלום. "אתם לא עושים לי טובה כשאתם עושים איתי שלום"

ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני ד"ר סאיב עריקאת, תקף היום (שני) בכנס "הדרך לספטמבר" של יוזמת ז'נבה, את ממשלתו של בנימין נתניהו. עריקאת אמר כי "צריך לומר בבירור: אין לנו פרטנר לשלום בישראל היום. נמאס לי שהישראלים מתעלמים ממני ויודעים מה טוב עבורי. אתם רוצים להכתיב לי כיצד יתנהל המשא ומתן כאילו יש לי שלט ניאון על המצח שלי שכתוב עליו 'אני טיפש'. אני חושב שהמשא ומתן עם ישראל נגמר. מפות הוחלפו, דעות הוחלפו, ולא רק יוזמת ז'נבה. גם אבו מאזן ואולמרט החליפו דעות".

עריקאת הוסיף כי "אני הכרתי בזכותה של ישראל לחיות בגבולות שנת 1967. הכרנו בעקרון של חילופי שטחים. מה עוד אנחנו יכולים לעשות? אני לא שמעתי את ראש הממשלה הישראלי ואת אלו שלפניו אומרים שהם מכירים במדינת פלסטין. האם אתם שמעתם? עכשיו אתם מדברים על ספטמבר כאילו זה סרט מפחיד כמו 'מלתעות'. כאילו זה צונאמי. כאילו זה סיוט. יש לכם מטוסים, טנקים ונשק גרעיני. עומדות בפניכם שלוש אפשרויות: אחת מהן היא האפשרות שלי – שתי מדינות בגבולות 67', ירושלים היא בירת שתי המדינות וחילופי שטחים, סידורי ביטחון, פתרון מוסכם לנושא הפליטים. זו האופציה שלי".

עריקאת פנה אישית בנאומו לנתניהו ואמר: "נתניהו, פתח את הדלת. אל תיקח אותנו לנקודת האפס. תפסיק את הבנייה בהתנחלויות. זה לא תנאי, זו התחייבות שלך. בגדה המערבית מצפים מישראל להיות המדינה הראשונה שתכיר במדינה פלסטינית עצמאית. היינו כבר בשיחות על שתי מדינות. תפסיקו לדרוש ממני להכיר בכם באופן כזה, להכיר בכם אחרת, לדרוש ממני ושוב לדרוש ממני. שלום הוא צורך חיוני. אם אתם לא רואים את זה, תבדקו את עצמם שוב. אתם לא עושים לי טובה כשאתם עושים איתי שלום. גם אני לא עושה לכם טובה. לא צריכים משא ומתן יותר. העסק סגור. צריך מישהו שיקבל החלטות. אפשר לסגור את זה תוך יומיים".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully