וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: נתניהו נפגש בחשאי עם ראש ממשלת קטאר

ניר יהב ופנחס וולף

16.5.2011 / 12:31

עיתון לבנוני דיווח כי רה"מ נתניהו נפגש בפריז עם ראש ממשלת קטאר ודן עימו במצב בסוריה. עיתון אחר דיווח כי השניים דנו גם בעסקה לשחרורו של גלעד שליט ובעסקת גז בין שתי המדינות

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בחשאי עם ראש ממשלת קטאר, חמד בן ג'אסם אל ת'אני, ודן עימו במצב בסוריה ובדרכים להתמודד עם מה שקורה שם – כך דיווח הבוקר (שני) העיתון הלבנוני "א-ספיר" בהסתמך על גורם ערבי בפריז. הדיווח מצטרף לדיווח של העיתון הצרפתי "לוקנאר אנשיניה" לפיו שני האישים קיימו בפריז פגישה בחסות צרפתית, במהלכה דנו בעסקה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט ובמכירת גז מקטאר לישראל במקום ממצרים.

הגורם הערבי סיפר כי ראש ממשלת קטאר הרגיע את נתניהו שאין ממה לחשוש ממה שקורה בימים אלו בסוריה וביתר העולם הערבי. "השינויים במדינות ערב, שקטאר תומכת בהם, לא יאיימו על ישראל ועל ביטחונה", אמר, לטענת הגורם, ראש ממשלת קטאר. על פי הגורם, נתניהו אמר לעמיתו הקטארי כי הוא חושב אחרת ממנו. "נתניהו הביע חשש מנפילת המשטר בסוריה ומהיווצרות אנרכיה במדינה בעקבות כך", ציין.

גורם צרפתי אמר לעיתון הלבנוני כי נשיא צרפת ניקולא סרקוזי ניסה לשכנע את נתניהו שהמהפכות במדינות ערב יפחיתו מהשפעתה של אירן על העולם הערבי. "סרקוזי אמר לנתניהו כי המהפכות בעולם הערבי חייבות להוביל לדחיפת תהליך השלום קדימה, שכן המפגינים דרשו במהלך המחאה דמוקרטיה ופתרונות לאבטלה, היעדר זכויות ושחיתות פוליטית".

על פי הגורם, סרקוזי אמר עוד כי "לא שמענו מהמפגינים קריאות להפיל את המערב או את ישראל. כשהמצב יירגע ויתייצב, העמים יתחילו לתהות מה יעלה בגורל הפלסטינים ומדוע לא קיבלו מדינה עד עכשיו. על כן, אין מנוס מקידום תהליך השלום באופן מיידי", אמר סרקוזי.

מלשכת ראש הממשלה טרם התקבלה תגובה.

לפניות לכתבים: nir_yah@walla.com, pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully