וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח באירן: אחמדינג'ד פיטר שלושה שרים בממשלתו

סוכנות הידיעות המקומית ISNA מדווחת כי נשיא אירן פיטר את שרי הנפט, הרווחה והתעשייה במטרה לצמצם את מספר השרים בממשלה. טרם נמסרה הודעה על מחליפים לשרים שפוטרו

נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד פיטר את שר הנפט, שר הרווחה ושר המסחר והתעשייה – כך דיווחה היום (שבת) סוכנות הידיעות המקומית ISNA. לפי הדיווח, השלושה פוטרו "במטרה לצמצם את מספר השרים מ-21 ל-17". הפיטורים הללו, במדינה החמישית בגודלה בייצוא הנפט בעולם, התרחשו לאחר שמספר בכירים בממשל טענו מוקדם יותר החודש כי יש למזג את משרד הנפט עם הרווחה.

עם זאת, עד כה לא נמסרה הודעה על מחליפיהם של השרים שפוטרו והפרלמנט יצטרך לאשר את הקמתו מחדש של כל משרד. כמו כן, למנהיג הרוחני של אירן, האייתוללה עלי חמינאי ישנו שיקול דעת בהחלטות הנוגעות למשרדי מפתח כמו משרדי הנפט, החוץ, הפנים והמודיעין.

בתחילת השבוע פרסמו מספר אתרי חדשות באירן תמליל של שיחה קצרה שנערכה כי המנהיג הרוחני לאחמדינג'ד, זאת בהמשך לדיווחים על עימות שפרץ ביניהם על רקע החלטתו של אחמדינג'ד לפטר את שר המודיעין חיידר מסלחי. על פי הדיווחים, חמינאי הורה בשיחה לאחמדינג'ד להשיב את מסלחי לתפקידו, או שנשיא אירן עצמו ייאלץ להגיש את התפטרותו.

בעקבות העימות שפרץ בין השניים, אחמדינג'ד לא הופיע בתקשורת במשך תשעה ימים עד תחילת החודש. על פי ההערכות, העימות סביב הנושא "התחמם" בשל הבחירות לפרלמנט שייערכו ב-2012, שכן משרדו של מוסלחי ממלא תפקיד מפתח באישור המועמדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully