וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שליח ארה"ב למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל התפטר

ברק אובמה קיבל את התפטרותו של השליח המיוחד ג'ורג' מיטשל ושיבח את פועלו בקידום התהליך המדיני במזרח התיכון. סגנו של מיטשל, דיוויד הייל מונה למחליפו הזמני

נשיא ארה"ב ברק אובמה קיבל אמש (שישי) את התפטרותו של שליח ארצות הברית למזרח התיכון האחראי על התיווך במשא ומתן המדיני בין ישראל לפלסטינים ג'ורג' מיטשל. בהצהרתו אמר אובמה כי המתווך הוותיק תרם רבות להשגת פתרון של שתי מדינות החיות זו לצד זו בשלום וביטחון". את מיטשל יחליף בתפקידו סגנו, דייוויד הייל.

התפטרותו של מיטשל מגיעה ארבעה ימים בלבד לפני נאומו הצפוי של נשיא ארה"ב ברק אובמה בו יציג הנשיא מדיניות חדשה בנוגע למזרח התיכון, כשבמרכזה תכנית לקידום תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים. בניגוד לנאומו הראשון בקהיר בפני העולם הערבי והמוסלמי, שעורר אצל הפלסטינים תקוות רבות, כעת הם מנמיכים ציפיות ומבהירים כי הדברים של אובמה צריכים להיות מתורגמים בשטח.

ההתפטרות - לקראת נאום אובמה

השיחות הישירות בין ישראל והפלסטינים חודשו לזמן קצר במהלך השנתיים האחרונות, אולם בתום תקופת הקפאת הבנייה בהתנחלויות הן נכנסו שוב להקפאה. נוכח המבוי הסתום, ניסה מיטשל לגשר בין הצדדים בסבב שיחות בחודש דצמבר האחרון, אז היה גם ביקורו האחרון באזור.

מיטשל בן ה-77 שכיהן בעבר בסנאט האמריקאי סייע בעבר בפתרון הסכסוך בצפון אירלנד והיה אחד מהחברים בראשונים בצוות עיצוב מדיניות החוץ של הנשיא אובמה. לאחרונה, ביצע אובמה שינויים בצוות היועצים למזרח התיכון, כולל מינוי דן שפירו, ששימש כיועץ לענייני המזרח התיכון בעברו, לשגריר ארה"ב בישראל.

ההתפטרות מקדימה במעט את נאומו הצפוי של הנשיא אובמה ביום שלישי הקרוב, בו יפרוס את מדיניותו החדשה בנושא המזרח התיכון וביקורו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בארצות הברית. בלשכת ראש הממשלה סרבו להתייחס לדיווח.

(עדכון ראשון: 19:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully