וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת "יום הנכבה": מצרים סגרה את המעברים לסיני

13.5.2011 / 18:00

השלטונות המצריים סגרו את המעברים בין מצרים לסיני מחשש שההפגנות נגד הסכם השלום עם ישראל לרגל "יום הנכבה" שנערכות בה, יזלגו לחצי האי. הפגנות דומות נערכו גם בירדן ובלבנון

שלטונות מצרים סגרו היום (שישי) את המעברים לחצי האי סיני מחשש שהמפגינים בקהיר בגנות השלום עם ישראל יפתחו בצעדה לכיוון חצי האי, כך מדווחת סוכנות הידיעות הצרפתית. גורם רשמי במדינה דיווח כי "גשר השלום", הנתיב המרכזי מיבשת אפריקה לסיני נחסם למעבר, אלא של תושבי חצי האי וכוחות הביטחון העלו כוננות לקראת "יום הנכבה" שיצוין ביום ראשון.

אלפי בני אדם מילאו בשעות הצהרים את כיכר תחריר בבירה המצרית וקראו קריאות נגד הסכם השלום שנחתם בשנת 1979. ההפגנה נערכה כחלק מהיוזמה שנפוצה ברשת הפייסבוק לפתוח באינתיפאדה שלישית.

הפגנה במצרים נגד הסכם השלום עם ישראל לכבוד יום הנכבה. AP
אלפים הפגינו: "מיליון שהידים בדרך לירושלים". כיכר תחריר בקהיר/AP

המפגינים נשאו דגל ענק של פלסטין וקראו "לירושלים צועדים מיליון שהידים". בדומה להפגנות דומות מהשבועות האחרונים, הם קראו למצרים לגרש את השגריר הישראלי מקהיר ולנתק את היחסים הדיפלומטיים עם ישראל. חלק מהמפגינים אף הציתו את דגלי ישראל וחלק אחר נופף בדגלי מצרים ובדגלי מדינות ערביות אחרות. אלפי המפגינים גם קראו קריאות תמיכה בהסכם הפיוס בין חמאס לפתח שנחתם לפני כשבוע וחצי בקהיר.

בנוסף להפגנה במצרים, נענו מאות אזרחים ירדנים לקריאות ברשת הפייסבוק ויצאו להפגין ברחובות הבירה עמאן נגד ישראל ובקריאה להכיר בזכות השיבה הפלסטינית. המפגינים קראו לגרש את השגריר הישראלי ולבטל את הסכם השלום שנחתם לפני 17 שנה. בנוסף, אלפי פליטים פלסטינים השתתפו בהפגנות לרגל יום הנכבה גם במחנות הפליטים בלבנון.

בתוך כך, דווקא בישראל עברו תפילות יום השישי בשקט יחסי, כאשר כ-8,000 בני אדם שהתפללו בהר הבית סיימו את התפילה והתפזרו ללא אירועים חריגים. עם זאת, 11 צעירים ערבים נעצרו במהלך עימותים עם כוחות הביטחון במספר שכונות במזרח ירושלים בהן סילוואן, ראס אל-עמוד וא-טור. המפגינים יידו אבנים לעבר כוחות הביטחון שהגיעו לשמור על הסדר.

ליצירת קשר עם הכתב:
nir_yah@walla.com

(עדכון ראשון: 15:58)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully