וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטינים בגדה: "לא תהיה אלימות ביום הנכבה"

13.5.2011 / 0:02

בראיון לוואלה! חדשות מבהירים בכיר פתח קדורה פארס ומארגנת מחאת הפלסטינים בפייסבוק, כי אין לישראל ממה לחשוש בגלל יום הנכבה. "לא יהיו עימותים, ישראל יוצרת אווירת אינתיפאדה"

על רקע הוראתו של הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ לצה"ל להיערך לכל תרחיש במהלך אירועי יום הנכבה החל ביום ראשון הקרוב, ברשות הפלסטינית מרגיעים את הרוחות ומבהירים כי פניהם לא לעימות. בכיר פתח, קדורה פארס, אמר לוואלה! חדשות כי לפלסטינים "אין שום כוונה להתעמת עם ישראל". אחת ממארגנות ההפגנות בפייסבוק חיזקה את דבריו של פארס והבהירה לוואלה! חדשות: "מלבד הפגנות ועצרות המתקיימות מדי שנה, לא יקרה שום דבר ולא יהיו עימותים".

ביום ראשון צפויות להיערך ברחבי הגדה המערבית ורצועת עזה הפגנות ועצרות לציון 63 שנים לנכבה הפלסטינית, החלה מדי שנה ב-15 במאי. למרות חששות מצד מערכת הביטחון כי ההפגנות, שחלקן אורגנו באמצעות רשת הפייסבוק, יגלשו לפסים אלימים בין כוחות הביטחון לבין הפלסטינים, נדמה שהאירועים צפויים לעבור בשקט. "היו אפילו קריאות בפייסבוק לפלסטינים במדינות ערב לבוא לגבול עם ישראל כדי לממש את זכות השיבה", סיפרה אחת ממארגנות המחאה. "ברור לכולם שאף אחת ממדינות ערב לא תאפשר זאת".

פארס העריך כי בישראל יש מי שרוצה ליצור מצג-שווא כאילו לפלסטינים יש כוונה להצית אינתיפאדה: "אני חושב שבישראל יש מי שמנסה ליצור אווירה כאילו אנחנו עומדים לקראת התפרצות. הרי כמדי שנה, ביום הנכבה נקיים הפגנות ותהלוכות, אבל אין לנו שום כוונות שליליות כגון עימותים. כנראה שממשלת ישראל מקווה שדברים כאלו יקרו, כי ההעדפה הראשונה שלה היא שלא תהיה יציבות ברשות".

"ישראל רוצה לשווק לעולם תמונה לפיה פניו של העם הפלסטיני הם לקראת עימות, מלחמה או אינתיפאדה כדי להצדיק את הנראטיב שלה", הוסיף. "בשביל להצדיק את התפיסה שלה, היא מקווה שדברים כאלה יקרו. יחד עם זאת אני חושב שהעם הפלסטיני הוא חכם מספיק כדי לא לרקוד לפי החליל של ליברמן או נתניהו".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

עדכון ראשון: 20:35

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully