וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצה"ל נערכים להסלמה ביום הנכבה ואינתיפאדה בספטמבר

יהושע בריינר ופנחס וולף

11.5.2011 / 14:21

בביקורו במפקדת אוגדת יהודה ושומרון הורה גנץ למפקדים להיערך להסלמה באזור, לקראת ההכרזה האפשרית על מדינה פלסטינית, כמו גם באירועי "יום הנכבה" בשבוע הבא

הרמטכ"ל, רב אלוף בני גנץ, ערך היום (רביעי) ביקור במפקדת פיקוד מרכז ונפגש עם מח"טים בגזרת יהודה ושומרון לקראת יום הנכבה. המח"טים הציגו בפניו את היערכותם לקראת האירועים, הצפויים להתחיל ביום שישי ועל פי ההערכות צפויים להגרר לאלימות.

הרמטכ"ל אף הורה למפקדים ביהודה ושומרון להיערך להסלמה באזור, לקראת ההכרזה האפשרית על הקמת מדינה פלסטינית בספטמבר. לאור ההתפתחויות באזור, הנחה הרמטכ"ל את ראשי הצבא להיערך להסלמה, גם אם ההערכה כרגע במערכת הביטחון היא שאין לפלסטינים כוונה להסלים את המצב. מפקד חטיבת אפרים, אל"מ אבי גיל, אמר כי הוא מכין את הכוחות בשטח, אך הערכות הצבא הפנימיות מדברות על כך שהפרות הסדר יטופלו על ידי המשטרה הפלסטינית, ולא יגלשו לשטחים הישראלים ביהודה ושומרון. "אנו נערכים לתרחיש של אינתיפאדה שלישית, או לכל תרחיש קיצוני ביום הנכבה. אנו מבצעים הערכות מצב, ומכינים את הכוחות ליוזמות השונות שעלולות לצוץ", הסביר אל"מ גיל.

במקביל, כינס ראש הממשלה בנימין נתניהו, דיון מדיני-ביטחוני, על ההיערכות להפגנות הצפויות ביום הנכבה. בדיון המשתתפים מספר שרים בכירים ונציגים של מערכת הביטחון.

המפכ"ל היוצא של משטרת ישראל, דודי כהן, אמר לפני כשבועיים שגם המשטרה נערכת להפרות סדר במגזר הערבי לקראת חודש ספטמבר. "אנחנו מתכוננים גם לתרחיש הגרוע ביותר. ההנחיה של משטרת ישראל לקראת ספטמבר היא להיערך לתרחיש המחמיר, וזה מה שאנו עושים כרגע. התרחיש הוא הפרות סדר בקנה מידה רחב. מה שקבוע בספטמבר הוא המקום והתאריך, אבל עד אז אני מניח שבזירה המדינית והבינלאומית יתקיימו כמה פעולות", כך אמר כהן בשיחת פרידה שערך עם עיתונאים במטה מחוז תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully