וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: משט תמיכה נוסף בדרך לעזה - הפעם מצרפת

כ-20 ספינות צפויות להגיע לעזה בחודש יוני מצרפת במסגרת משט תמיכה נוסף, עקב "ההתנגדות הגדולה למצור הישראלי". במשט צפויים להשתתף מאות בני אדם, ביניהם אישים בולטים מצרפת

משט תמיכה נוסף ייצא לעזה בסוף חודש יוני מהעיר מרסיי בצרפת – כך אמרה היום (ראשון) קלוד לואסטיק, ממארגני המשט ופעילה למען שבירת המצור הישראלי על הרצועה. דבריה של לואסטיק דווח בסוכנות הידיעות הצרפתית.

"התמיכה בצרפת נגד המצור בעזה גדלה מאוד מאז שהמצב הפך להיות כל כך בלתי נסבל", אמרה לואסטיק. היא הוסיפה כי במשט צפויות להשתתף בין 15 ל-20 ספינות, עליהן מאות בני אדם מכ-60 מדינות. "אישים מעולם הבידור והספורט בצרפת ייקחו חלק גם הם", אמרה לואסטיק, אך יחד עם זאת היא סירבה לחשוף את זהותם בשלב זה.

"גם אם מעבר רפיח אכן ייפתח, נילחם על מנת לשבור את המחסום הישראלי", אמר זאהר ביראוי, פעיל חמאס בבריטניה וממארגני הקמפיין להסרת המצור. "מדינת ישראל מפרה את החוקים ואנחנו מציבים לה בררה – תנו לנו להגיע לחוף או תיקפו אותנו", הוסיף דרור פיילר, דובר תנועת "יהודי אירופה למען השלום".

אינתיפאדה שלישית ב-15 במאי?

בתוך כך, פעילים מצריים הודיעו היום כי בכוונתם להשתתף ב"מצעד השיבה" המתוכנן ל-15 במאי, יום הנכבה. אוטובוסים צפויים לצאת מכיכר תחריר המפורסמת בקהיר ולהגיע לעזה, וכמו כן להשתתף בתהלוכות מחאה במקומות נוספים ומחוץ לשגרירות ישראל במצרים, תחת הססמאות, "להחזיר את פלסטין לפלסטינים" ו"אם היהודים רוצים, שיחזרו למקומות הולדתם". יוזמי הצעדה המצרים דורשים גם את פתיחתו של מעבר רפיח וכן ביטול הסכמי המסחר עם ישראל.

"שלטון חדש במצרים, אשר ישקף באופן אמיתי את רצון העם, לעולם לא יוכל להוות ברית למדינת ישראל או לשתף פעולה עם צרכיה", אמר חלים חניש, ממייסדי "התנועה לצדק ולחירות", ואחד ממארגני הצעדה.

כזכור בחודש מרץ, לאחר לחצים רבים, הוסרה קבוצת "האינתיפאדה השלישית" מרשת הפייסבוק. שקראה לפרוץ אינתיפאדה חדשה ב-15 במאי. הקבוצה צברה מעל ל-300,000 אוהדים, ושמה לה ליעד לצבור מיליון לחיצות "לייק" שיעודדו את המהומות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully