וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: כוחות הביטחון ירו למוות ב-3 מפגינות

טנקים נכנסו היום לעיר החוף בניאס, על מנת לעצור את ההפגנות ההולכות ומתחזקות בעיר נגד הנשיא אסד. פעילי זכויות אדם מדווחים על 3 הרוגות עד כה. "אנחנו תחת מצור צבאי מוחלט"

כוחות הביטחון הסוריים ירו היום (שבת) למוות בשלוש מפגינות, סמוך לעיר בניאס, כך דיווחו פעילי זכויות אדם לסוכנות הידיעות "רויטרס". המפגינות נורו לאחר שקראו לשחרור אסירים. הפעילים מסרו כי מאז פרוץ המהומות נגד שלטונו של בשאר אסד נורו למוות לפחות 800 אזרחים על ידי כוחות הביטחון, מתוכם 220 מירי של הצבא בעיר דרעא.

מוקדם יותר היום נכנסו טנקים של צבא סוריה נכנסו לעיר בניאס. על פי דיווחים מהמקום, הטנקים נכנסו משלושה מוקדים ונסעו לעבר המחוזות הסונים בעיר, בעודם מדלגים על מחוזות המיעוט העלווי, אליו משתייכים אסד ומשפחתו. "התושבים מדווחים שהם שומעים ירי מנשק כבד וכי הם רואים ספינות של חיל הים הסורי בחופי העיר", אמר פעיל זכויות אדם במדינה והוסיף כי "השכונות הסוניות והמעורבות נמצאות תחת מצור מוחלט".

כמו כן, נראה כי טרם כניסת הטנקים, נותקו אמצעי התקשורת בבניאס. סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה כי המפגינים יצרו שרשרת אנושית על מנת לחסום בגופם את כניסת כוחות הצבא לעיר, אך ללא הצלחה. עוד דיווחה הסוכנות כי מאות משפחות נסו אתמול מבניאס, לקראת כניסת כוחות הצבא.

בכפר מורקאב, הסמוך לבניאס, התפתחו עימותים בין חיילים בצבא סוריה לבין אנשי המשטרה החשאית הסורית, כאשר אנשי המשטרה הורו לחיילים לפרוץ לבתיהם של התושבים, שחסמו את הכניסות בגופם, ואלה סרבו. כוחות הביטחון הגיבו בירי על החיילים, לא ברור אם ישנם נפגעים.

מפגינים בעיר בניאס, סוריה, מפגינים לאות הזדהות עם תושבי העיר דרעא, 3 במרי 2011. רויטרס
מפגינים בעיר בניאס, סוריה, מפגינים לאות הזדהות עם תושבי העיר דרעא, 3 במרי 2011/רויטרס

אמש, בתום יום דמים נוסף בסוריה, הודיע האיחוד האירופי כי הוא החליט להטיל סנקציות על 14 בכירים בממשל הסורי, זאת בשל האלימות שנוקטת הממשלה נגד המפגינים במדינה. נשיא סוריה, בשאר אסד, לא נכלל ברשימת הבכירים. בפגישה שקיימו שגרירי האיחוד הוחלט, כי הסנקציות יכללו הגבלות מסע והקפאת נכסיהם של הבכירים. ארצות הברית הוסיפה והזהירה הלילה כי היא ובעלות בריתה ינקטו ב"צעדים נוספים" נגד הממשלה הסורית במידה וזו תמשיך לרדוף ולהרוג את אזרחיה.

בתוך כך, דיווחו סוכנויות הידיעות כי מניין ההרוגים בהפגנות אתמול בערים דיר א-זור, ג'בלא, חומס וחמה עומד כעת על 30 בני אדם. לפי הדיווח, המסתמך על ארגון זכויות אדם, 16 מהמפגינים נורו בעיר חומס, השלישית בגודלה במדינה, שלושה נוספים בעיר חמה מצפון לבירה דמשק, שניים נוספים בג'בלא וארבעה בדיר א-זור. לא צוין היכן נהרגו השניים הנותרים. בארגון צופים כי מניין ההרוגים עוד יעלה. "יש ברשותנו רשימה של 27 שמות נוספים. אנחנו מאמתים בשלב זה את המידע", נכתב בהודעה מטעם הארגון. כמו כן, סוכנות הידיעות הרשמית בסוריה SANA דיווחה, כי בעימותים נהרגו גם חמישה שוטרים, בהם קצין.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully