וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוזן על ישי: "אדם קטן המנסה להיות שר גדול"

4.5.2011 / 11:42

הדיונים בעתירות הקוראות לפיטוריו של שר הפנים ולהקמת ועדת חקירה בגין אסון הכרמל נדחו ע"י בג"ץ, עד לפרסום דו"ח המבקר בעניין. בן זוגה של אהובה תומר: "שישי יאזור אומץ ויתפטר"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל)

בג"ץ דחה הבוקר (רביעי) לחודש נובמבר את הדיונים בעתירות שהגישו תנועת "אומ"ץ" והתנועה לאיכות השלטון, שדרשו להקים ועדת חקירה לאסון השריפה בכרמל ולפטר את שר הפנים אלי ישי, עד לחודש נובמבר, בהנחה שעד אז יפורסם דו"ח מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, בנושא.

במהלך הדיון על הקמת ועדת החקירה, שאלה השופטת מרים נאור, האם המקרה של השריפה יותר מיוחד ממלחמת לבנון השנייה, שם נמנע בג"ץ להתערב בהחלטות הממשלה על אופן חקירת המלחמה. עו"ד שמואל נהר, שייצג את אומ"ץ, אמר בהמשך הדיון כי הממשלה כלל לא דנה בשריפה, וכי ראש הממשלה דואג משיקולים קואליציוניים לא להקים ועדת חקירה. "אם המבקר יכול לחקור הכל, מי צריך חוק וועדות חקירה בכלל", הוסיף.

"מצפה שישי יאזור אומץ, יקום ויתפטר"

דני רוזן, בן זוגה של תנ"צ אהובה תומר, מפקדת משטרת חיפה שנספתה באסון, אמר לאחר הדיון כי "אני חושב שהצעת בית המשפט היא הצעה מאוד הגיונית, שקולה, עניינית. אני חושב שהיא גם מאוד נורמטיבית – משאירה את כל האופציות פתוחות עד לבדיקת מבקר המדינה". עוד הוסיף רוזן כי "לגופו של עניין נשאר נושא פתוח – הדרישה שלנו ללקיחת אחריות מיניסטריאלית, כי הדברים כאן נאמרו ונכתבו לא פעמיים ולא שלוש. האצבע של מבקר המדינה הופנתה כלפי אלי ישי, ואנחנו לא מוצאים טעם מדוע לא יקום היום, יניח את המפתחות על השולחן ויתפטר, או לחילופין יעשה 'סוויץ'' עם מישהו אחר ממפלגתו ויקבל תפקיד אחר".

רוזן סיכם את דבריו כשאמר כי "לכן אנחנו רואים, אם אתם שואלים אותי – אדם קטן שמנסה להיות פוליטיקאי גדול, אבל בסך הכול הוא מתחמק מקבלת אחריות אישית, וכמובן שהדחייה הזו תשחק לטובתו. אנחנו ציפינו ועודנו מצפים שלאור הערת בית המשפט לגבי הממצאים, הוא יאזור אומץ, יקום ויתפטר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully