וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשת בן לאדן שימשה מגן אנושי? בבית הלבן הכחישו

יועץ של הנשיא אובמה ללוחמה בטרור מסר פרטים חדשים על פעולת החיסול. "הוא סיכן אנשים אחרים במקומו - כפי שעשה בפעולות הטרור". היועץ סיפר גם על הרגעים המלחיצים בחדר המצב

בווידאו: תיעוד החדר בו חיסול בן לאדן/צילום: רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ')

"אוסמה בן לאדן השתמש באחת מנשותיו כמגן אנושי" – כך אמר ג'ון ברנן, יועץ נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, לענייני לוחמה בטרור. ברנן התייחס אמש (שני) לפרטי פעולת הקומנדו של צבא ארה"ב לחיסולו של הארכי-טרוריסט, ושפך פרטים חדשים על התגלגלות המבצע. לדברי ברנן, "המשפחה שלו הייתה במתחם באובטבאד, כשכוחותינו הגענו. הייתה שם אישה, שלמעשה, הייתה בקו האש הראשון, וככל הנראה בן לאדן השתמש בה כמגן אנושי". ברנן אישר כי ככל הנראה, האישה עצמה נפגעה מירי הקומנדו הימי האמריקאי.

ואולם, כעבור כמה שעות הכחישו בממשל לחלוטין את הטענה - גורם בבית הלבן מסר לעיתונאים כי אשתו של בן לאדן לא נפגעה, וכי האישה שנהרגה במבצע לא שימשה כמגן אנושי.

ברנן סיפר על הניגוד שבין חייו של בן לאדן למותו: "הנה בן לאדן, שפעמים רבות הזמין את כוחותינו לבוא ולשים על יד, חי באחוזת מיליון הדולר, גר באזור המרוחק מחזית הלחימה – ובסוף מגן על עצמו באמצעות אחת מנשותיו". הוא הוסיף כי "אני חושב שאם מסתכלים על איך שבן לאדן התחבא, וסיכן אנשים אחרים במקומו, כפי שעשה במתקפות הטרור שאירגן בעבר – מבינים את טבע האדם שהוא היה".

בהמשך, תיאר ברנר את האווירה בחדר המצב בבית הלבן, ממנו פיקד אובמה על המבצע המרשים. "זו הייתה אחת מההחלטות האמיצות ביותר שאיזשהו נשיא קיבל". הוא סיפר כי הנשיא, כמו גורמים אחרים בצמרת הביטחון האמריקאית צפו בפעולת החיסול בזמן אמת. עוד אמר ברנן כי "זו הייתה אחת מהתקופות המלחיצות בחיי. הדקות חלפו כמו ימים".

ב-CIA החלו בניתוח החומרים שנתפסו בפעולה

הבוקר נודע כי מנהיג ארגון הטרור "אל-קאעדה", ומי שמזה כמעט 20 שנה היה המבוקש מספר אחת של ארצות הברית, חוסל על ידי כוחות הקומנדו הימי האמריקאי, באחוזתו בפקיסטן. הידיעה על חיסולו של בן לאדן, מייסד ארגון הטרור העומד מאחורי פיגועי ה-11 בספטמבר 2001, עוררה התפרצויות שמחה המוניות ברחבי ארצות הברית.

אלא שכפי שהבטיח הנשיא אובמה, חיסולו של בן לאדן לא מסמל את תום המאבק בטרור. ואכן, אנשי סוכנות הביון האמריקאית החלו לעמול על ניתוח הממצאים המודיעיניים הרבים שנמצאו באחוזה בה התחבא בן לאדן. בין היתר, נלכדו מכשירים אלקטרוניים רבים וכוננים קשיחים, שלא ברור איזה מידע יכילו. עם זאת, ברנר מבהיר כי אנשיו יעשו כל שביכולתם על מנת לנצל את תום עד הצלחת המתקפה מאמש, ובכלל זאת, גם ניתוח החומרים שנתפסו.

עדכון ראשון: 23:18

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully