וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי החיסול: הישראלים לא חוששים לצאת לניו יורק

2.5.2011 / 16:53

השמחה שפקדה את רחובות ניו יורק עם היוודע דבר חיסולו של הטרוריסט אוסמה בן לאדן, הגיעה גם לנמל התעופה בן גוריון. נוסעים לניו יורק: "מותו נוסך הרגשת ביטחון"

רויטרס

(צילום: טל אנגלנדר, רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

חזרה לניו יורק, בלי שום חשש: נדמה כי עשרות הישראלים שעמדו היום (שני) בתור לבידוק הביטחוני בנמל התעופה בן גוריון, שעות ספורות לפני המראת מטוסם לניו יורק, היו שותפים מלאים בליבם לחגיגות סביב הידיעה על מותו של הטרוריסט, אוסמה בן לאדן.

יהושע הורביץ ליווה היום את אחיו הקטן אליהו, בדרך לטיסה חזרה לביתו שבברוקלין לאחר שביקר בישראל בחופשת הפסח. "מותו של בן לאדן הוא בשורה משמחת עבורי ועבור אחי", אמר יהושע. "בן לאדן זרע הרבה פחד בקרב תושבי ניו יורק. היתה לו הבנה מודיעינית ותרבותית עמוקה לגבי אמריקאים ומותו נוסך עלינו הרגשת ביטחון – תמו להן 9.5 שנים של איום בטחוני", אמר.

אליהו הסכים עם דברי אחיו הגדול ונזכר בתחושות שליוו אותו ביום הפיגוע במגדלי התאומים, כאשר היה תלמיד ביה"ס. "אמי לא הסכימה שאלך ללימודים אז למרות שגרנו במרחק של יותר מ-20 קילומטרים מנקודת הפיצוצים", אמר אליהו. "אני זוכר שהייתה חשדנות רבה כלפי האוכלוסייה המוסלמית בחודש שלאחר הפיגוע. אחד המפגעים התגורר בברוקלין, והשכונה שלנו הייתה בחרדה גדולה", סיפר.

הישראלים שנעים על קו ניו יורק – תל אביב בשנים האחרונות רואים עצמם כשותפים מלאים לשמחה שאחזה היום באזרחים האמריקאים. הזמר רן אלירן, שטס היום לסדרת הופעות נוספת בארצות הברית כמנהגו בשנים האחרונות, אומר שחיסולו של בן לאדן מילא חלל ריק בליבם של האמריקאים. "הם חיכו לרגע הזה זמן רב", אמר אלירן וציין את הסמליות של האירוע, "דווקא היום, ביום השואה, נראה כי בכל זאת יש צדק עולמי. צדק שנעשה בדורנו ולא בדורות הקודמים מול מי שעשה מעשה נפשע נגד האנושות וקיבל על כך את עונשו הראוי".

נמרוד, צעיר ישראלי המתגורר בניו יורק בשבע השנים האחרונות, בטוח כי אירוע חיסולו של בן לאדן ישפיע בצורה ניכרת על השיח הציבורי בעיר, אך חושש מפני השלכות מרחיקות לכת על בטחון התושבים – במיוחד על רקע היותו ישראלי. "המטרות האמריקאיות בוודאי יהפכו שוב פעם ליעד מאוד אטרקטיבי לפיגועים", אמר. "אני מקווה שאני לא אהיה התבלין הישראלי שימשוך אליו את האש ...".

מאל על נמסר כי "בארבע הטיסות המתכוננות לצאת היום מישראל לניו יורק לא נרשמו כל ביטולים של נוסעים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully