וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולטימטום סורי: שבועיים למתנגדי המשטר להיכנע

משרד הפנים הודיע כי "אזרחים שהשתתפו במעשי פשיעה ופרסום שקרים, נדרשים להיכנע עד ה-15 במאי ולהסגיר את נשקם לרשויות". הצבא ממשיך לפשוט על מוקדי המחאה, ועורך מאות מעצרים

שלטונות סוריה קבעו היום (שני) אולטימטום למתנגדי המשטר המובילים את המחאה נגד השלטון בשובועות האחרונים, בו תבעו מהם להפסיק בתוך שבועיים את "פשעיהם" ולהסגיר את עצמם. בתוך כך, נמשכים מעצרים המוניים של כוחות הביטחון בקרב אזרחים בכל רחבי המדינה.

מתוך סרטון חובבים: מפגין זורק אבן על טנק של צבא סוריה בעיר דרעא, 25 באפריל 2011. רויטרס
מפגין מיידה אבן על טנק בדרעא/רויטרס

בהודעה שפירסם משרד הפנים בדמשק נאמר כי "אזרחים שהשתתפו במעשי פשיעה לא חוקיים, כגון נשיאת נשק, תקיפת כוחות הביטחון שפרסום שקרים, נדרשים להיכנע עד ה-15 במאי ולהסגיר את נשקם לרשויות". כמו כן, קרא משרד הפנים לאזרחים "לספק מידע על מעשי חבלה וטרור ומצבורי נשק. לא יינקטו צעדים נגד מי שיעשה זאת".

דובר של צבא סוריה מסר היום כי בעיר הדרומית דרעא, שהיוותה עד כה את מוקד המחאה ומצויה כבר יותר משבוע תחת שליטת הצבא, נעצרו 499 בני אדם. עוד הוסיף כי בעיר נהרגו עוד שני חיילים ועשרה "טרוריסטים". גם דומא, פרבר של הבירה דמשק, מצוי עדיין תחת שליטת הצבא, ונערכו בו עוד עשרות מעצרים. היום דיווחו גורמי אופוזיציה כי הצבא פשט גם על אזור כפר נובול שבצפון המדינה, וערך גם שם מעצרים רבים.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
מתוך סרטון חובבים: הפגנה נגד השלטון בפרבר דומא של דמשק, בירת סוריה, 24 באפריל 2011. רויטרס
מפגינים בדומא, פרבר של דמשק/רויטרס

תושבים בדרעא סיפרו היום לרויטרס כי כוחות הצבא בפיקוד אחיו של הנשיא, מאהר אסד, עוברים כעת מבית לבית בעיר, פורצים אליהם ומחפשים אנשים שגילם צעיר מ-40.

הצעדים האחרונים של השלטונות באים על רקע הודעתם של ארגוני המחאה כי ימשיכו בהתנגדות, והכריזו על השבוע כ"שבוע שבירת המצור". עמוד הפייסבוק של הארגון "מהפכה בסוריה 2011", הנמנה על מובילי המחאה, קרא לאזרחי המדינה לקיים מדי יום בשעה 12:00 הפגנות הזדהות עם הערים הנצורות. "אנחנו אומרים לשלטון: בית המשפט של העם ישפוט אתכם", נכתב. לפי המניין העדכני של ארגוני זכויות אדם סוריים, מתחילת המהומות במדינה נהרגו מאש כוחות הביטחון לפחות 580 בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully