וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן לאדן נקבר בים: "לא יהיה מוקד עלייה לרגל"

גופתו של מנהיג אל-קאעדה עברה זיהוי בבדיקות DNA, ולאחר מכן נלקחה לאפגניסטן והושלכה לים - כך אישרו גורמי ממשל, שהוסיפו כי הגופה טופלה "בהתאם לכללי הטקס והמסורת המוסלמית"

רויטרס

גופתו של אוסמה בן לאדן, מנהיג אל-קאעדה שחוסל לפנות בוקר (שני) בפקיסטן, נקברה בים. כך מסרו הבוקר גורמים בממשל האמריקאי לכלי התקשורת בארה"ב. הגורמים הסבירו כי הסיבה לכך היא הרצון למנוע ממקום קבורתו להפוך למוקד עלייה לרגל עבור גורמים איסלמיים קיצוניים.

לאחר השלמת המבצע בעיר אבוטאבד, לקחו הכוחות האמריקאיים את הגופה לבדיקת DNA, כדי להשלים את תהליך זיהויה. בתהליך הזיהוי נעשה שימוש גם בטכניקות לזיהוי תווי פנים. לאחר השלמת הזיהוי, נלקחה הגופה לאפגניסטן, ושם הושלכה לים.

"וידאנו שהגופה מטופלת בהתאם לכללי הטקס והמסורת המוסלמית", אמרו גורמים בממשל לרשת ABC. "זה עניין רציני, וחשוב לנו שהכל יטופל באופן הולם".

לפי חוקי השריעה האיסלמית, גופתיהם של מתים נשטפות במים, ונקברות בהקדם האפשרי, בדרך כלל במועד התפילה הקרוב (מתוך חמש התפילות היומיות). עם זאת, ניתן לדחות את הקבורה במקרה הצורך, למשל אם יש צורך בנתיחה לאחר המוות. בין אם הגופה נקברת באדמה או בים, היא לרוב נעטפת בתכריכים לבנים פשוטים - בדומה למסורת היהודית - ולא נקברת בארון.

מידע ראשוני לגבי מקום הימצאותו של בן לאדן הגיע כבר בחודש אוגוסט האחרון למערכת הביטחון האמריקאית. הנשיא אובמה סיפר כי ביום שישי האחרון הגיע מידע קונקרטי על כך שבן לאדן שוהה במתחם שליד איסלמאבד ולמעשה אתמול הוא אישר את הפעולה. בפעולת החיסול שנמשכה כ-40 דקות השתתפו כוחות קומנדו שהוטסו בארבעה מסוקים סמוך למתחם מגוריו של בן לאדן. החיילים ביצעו את המשימה, הרגו את בן לאדן, בנו וככל הנראה עוד שני בוגרים והמריאו מהמקום.

עדכון ראשון: 10:35

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully