וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת לוב: בנו של קדאפי נהרג במתקפה של נאט"ו

סייף אל-ערב, בנו הצעיר של שליט לוב מועמר קדאפי, נהרג במתקפה אווירית של כוחות נאט"ו על מתחם המגורים של אביו בבירה טריפולי. שלושה מנכדיו של קדאפי האב נהרגו אף הם

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

סייף אל-ערב, בנו הצעיר של שליט לוב מועמר קדאפי נהרג אמש (שבת) במתקפה אווירית של כוחות נאט"ו על ארמונו של קדאפי בטריפולי, כך מסר דובר הממשלה הלובית, מוסא איברהים. איברהים הוסיף כי קדאפי עצמו לא נפגע במתקפה, אך בנוסף לבנו, נהרגו גם שלושה מנכדיו. עוד נמסר, כי אל-ערב בן ה-29 היה סטודנט ולמד בגרמניה.

מפקד כוחות נאט"ו בלוב התייחס לדיווח ואמר כי התקיפה "הייתה מכוונת נגד מטרות צבאיות ולא נגד מטרות אנושיות". לדבריו, המתקפה אירעה בשכונת באב אל-עזיזיה שבטריפולי, והוא מודע ל"דיווחים הלא רשמיים" על כך שארבעה מבני משפחתו של קדאפי נהרגו במתקפה. "אנחנו מביעים צער על כל אובדן חיי אדם, בייחוד על אזרחים חפים מפשע שנפגעו כתוצאה מהעימות המתמשך", אמר.

טיל של נאט"ו שנפל בבית בו שהה מועמר קדאפי והרג את בנו סייף אל ערב. רויטרס
גג של הבית קרס לחלוטין במספר מקומות, ובחלקים רבים נראות רצועות פלדה שנתלות מהתקרה לצד ערימות של חתיכות בטון מפורקות. הבית שהופצץ/רויטרס

במקביל, לקחו בכירים בממשל הלובי עיתונאים לראות את ביתו של קדאפי שהופצץ על ידי טילים. סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה, כי הגג של הבית קרס לחלוטין במספר מקומות, ובחלקים רבים נראות רצועות פלדה שנתלות מהתקרה לצד ערימות של חתיכות בטון מפורקות.

"זה היה באירוע מכוון להתנקש בחייו של קדאפי האב, דבר שלא מתיר החוק הבינלאומי. שום קוד אתי אינו מתיר דבר שכזה", אמר דובר הממשלה בלוב, מוסא איברהים, לעיתונאים. "ההודעה על התקיפה קיבלה חיים בטלוויזיה המקומית, שאף מאוחר יותר הציגה את תושבי טריפולי חוגגים ברחובות ואף יורים באוויר". גם במעוז המורדים בבנגזי יצאו המורדים לחגוג, כאשר הם יורים באוויר וצופרים במכוניותיהם".

המתקפה על מתחם המגורים של קדאפי בבירה איננה הראשונה. מאז החלו כוחות המערב לתקוף בלוב, הופצצו בניינים במתחם מספר פעמים, ולמקום נגרם נזק רב. קדאפי עצמו הצליח להינצל בכל פעם מהמתקפות.

מתנגדי מועמר קדאפי חוגגים בבנגאזי לאחר ההודעה על מות בנו סייף אל ערב. רויטרס
חגיגות שמחה בבנגזי לאחר ההודעה על מות בנו של קדאפי/רויטרס

אמש אמר בנו של קדאפי, סייף אל-איסלם, כי לוב לא תיכנע לעולם לכוחות נאט"ו. "גם אם המתקפה תימשך 40 ימים וגם אם היא תימשך 40 שנים, זה לא משנה, לא תהיה כניעה. הדגל הירוק ימשיך להתנופף".

את הדברים הוא אמר בתגובה לדברי אביו אתמול, לפיהם הוא מוכן להסכים להפסקת אש, אולם היא תהיה חייבת לכלול את כל הצדדים בלחימה ולא רק את כוחותיו, הנלחמים נגד כוחות המורדים במדינה וכוחות נאט"ו. "אנחנו היינו הראשונים להסכים להפסקת אש, אבל המתקפה של נאט"ו הצלבנים לא נעצרה", אמר קדאפי. קדאפי אמר גם, כי לא יעזוב את ארצו בשום אופן. "אני לא עוזב את המדינה שלי. אף אחד לא יכול להכריח אותי לעזוב ואף אחד לא יכול להגיד לי לא להילחם עליה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully