וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב הראשי: "לאפשר יותר ביקורים בקברי צדיקים"

29.4.2011 / 10:50

"כניסה אחת לחודש וחצי לקברי הצדיקים זה לא די" - כך אמר הרב הראשי לישראל, יונה מצגר, בהילולה המסורתית בהשתתפות 15 אלף איש בקבר בן נון. "לפי אוסלו - קבר יוסף בשליטת ישראל"

כ-15 אלף איש נטלו הלילה (שישי) חלק בהילולה המסורתית בקברו של יהושע בן נון. החוגגים נכנסו באישור ובאבטחת צה"ל לכפר כפל חארת' שבשומרון. בין המתפללים היו גם הרב הראשי לישראל, יונה מצגר, שר ההסברה יולי אדלשטיין וארבעה חברי כנסת. התפילה עברה ללא אירועים חריגים. גרשון מסיקה, יו"ר המועצה האזורית שומרון, התייחס לרצח של בן יוסף לבנת בקבר יוסף בתחילת השבוע ואמר כי "כל המרים יד על יהודי – יש לגדוע את ידו, ואני מקווה שאורו של יהושע בן נון יחזור למנהיגי ישראל ויסייע להם להגיע לדרך הנכונה".

הרב מצגר קרא לממשלה להקל על נהלי הביקורים של יהודים בקברים ואמר "אני פונה מכאן בבקשה ובקריאה לממשלת ישראל ולצה"ל לאפשר יותר חופשיות בביקורים הן בקבר יוסף והן בקבר יהושוע בן נון. כניסה אחת בחודש וחצי זה לא די – יש לאפשר אחת לשבוע. במקביל על הבאים להכנס בליווי צה"ל. בנוסף, אני פונה לממשלת ישראל: אפילו ע"פ הסכם אוסלו קבר יוסף והדרך המובילה אליו אמורים להיות בשליטה מלאה של מדינת ישראל וכך צריך להיות בפועל".

ח"כ דני דנון (ליכוד) אמר באירוע כי "אין בושה במילה כיבוש הארץ. יהושע בן נון כבש את הארץ, ויש צורך בהנהגה חזקה שאינה מפחדת לכבוש ולחזק את ההתיישבות בארץ". העלייה לקבר אורגנה על ידי המועצה האזורית, אגודת שכם אחד, וכן עם החטיבה המרחבית אפרים בפיקודו של אלוף-משנה אבי גיל, שנכח אף הוא בתפילה.

"את ארץ ישראל כובשים במעשים"

השר אדלשטיין קרא להגביר את האחיזה במקומות הקדושים לעם היהודי. לדבריו, "היום אנו מממשים את דרכו וצוואתו של יהושע בן נון ללכת ולכבוש את הארץ לאורכה ולרוחבה ללא חשש ופחד. יהושע בן נון וכלב בן יפונה הקבורים כאן בתמנת חרס, לא חששו לעמוד על אמונתם מעטים מול רבים ולומר בקול: טובה הארץ מאוד מאוד. מהם אנו למדים את הדבקות והעמידה בתוקף על זכותנו על ארץ ישראל. יש להגביר את אחיזתנו במקומות הקדושים – בקבר יוסף ובקבר יהושע בן נון".

ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי) אמר: "אנו למדים שאת ארץ ישראל כובשים במעשים וכניסה לכל מקום ללא הגבלות, ללא שוטרים פלסטינים, לכל מקום בארץ, כי היא ניתנה לנו ע"י בורא עולם". ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) הוסיף כי את ארץ ישראל כובשים במעשים ולא בדיבורים כמו שעשה יהושוע בן נון. "עלינו לדרוך בכל מקום בארץ ישראל כפי שדרך יהושע . 'כיפת הברזל שלנו' זה הליכה בארץ ישראל ברגליים. 'קום והתהלך בארץ' - זו נחלתו של יהושע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully