וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסתיימה ללא תוצאות פגישת האוצר והרופאים

אריאל נוי

28.4.2011 / 12:38

הסתיימה פגישת מו"מ נוספת בין האוצר להסתדרות הרפואית, שוב ללא תוצאות. נציג הרופאים תקף את הממונה על השכר: "התנהלותך - הסתה פרועה נגדנו"

הסתיימה ללא תוצאות הפגישה בין נציגי האוצר לנציגי ההסתדרות הרפואית על תנאי ההעסקת הרופאים. בפתח ישיבת המשא ומתן, תקף יו"ר ההסתדרות הרפואית (הר"י), ד"ר ליאוניד אידלמן, את הממונה על השכר באוצר, אילן לוין, ואמר כי התנהלותו האישית והתנהלות האוצר היא הסתה פרועה נגד הרופאים.

בראיון לוואלה! חדשות אתמול התייחס לוין להפגנת הרופאים מחוץ למשרדו בירושלים, ואמר כי "השביתות, העיצומים והפגיעה בציבור הישראלי – אין להם הצדקה. אם הרופאים חושבים שישיגו יותר בשביתות ובעיצומים, אני מודיע לכם שהם לא ישיגו יותר". אידלמן פנה אל לוין בישיבה ואמר: "כל צעד של אלימות כנגד רופאים יהיה על ראשך ומצפונך. אתה הכנסת לשיח הציבורי בישראל אלמנט שלא היה בו אף פעם וכל זה בשם מטרה כלשהי שיש לך".

אידלמן הוסיף ואמר כי בכל פעם שישנה התקדמות במו"מ, האוצר עושה הכל כדי לפוצץ ולעכב את ההתקדמות שהושגה. "הניסיון לפגוע בחופש השביתה היא פגיעה בבסיס הדמוקרטיה. חשבנו שאפשר לנהל אתכם מו"מ באופן תרבותי מבלי להגיע למצב הזה חבל שלא יכולנו לעשות זאת".

בישיבה דחו באוצר את בקשות הר"י להקל בעומס התורנויות של המתמחים המעסיקים. "דחו את הצעותינו ולא היו מוכנים להציג את ההצעה שלהם. לגבי נושא הפריפריה אנו מאוכזבים כי למרות הצהרות האוצר לגבי חשיבות חיזוק הפריפריה, בפועל הצעתם היא כמחצית מהדרישה של הר"י. בעוד שהר"י דרשה שרופא בפריפריה ישתכר ב 25% יותר מרופא מקביל לו במרכז האוצר הציע תוספת של 10% בלבד".

סגן שר האוצר, איציק כהן, אמר היום כי "כל ניסיון של הרופאים להניף את חרב השביתה יהיה לא אחראי, לא מוסרי ומיותר. הגיע הזמן שראשי ההסתדרות הרפואית יפסיקו להשלות את הציבור, יתחילו לדבר אמת ולדווח אמת ויכנסו לתהליך מו"מ על הנושאים בהם צריך לטפל".

"האוצר מציע מזה זמן רב לרופאים פתרונות מעשיים לבעיות האמתיות של מערכת הבריאות: הפריפריה, המתמחים והמקצועות במצוקה אבל הרופאים ממשיכים להיות אנוכיים ולדרוש תוספות שכר שמשרתות בעיקר את הרופאים הבכירים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully