וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הפיוס: לחץ בארה"ב להפסיק מימון הרשות

בממשל קיבלו בהלם את הבשורה מקהיר, ועדיין "לומדים את החומר", בעוד חברי קונגרס פרו-ישראלים כבר לוחצים "לסגור את הברז". ב-2009 הבהירה קלינטון: "לא נממן ממשלה שתכלול את חמאס"

הכרזת פתח וחמאס על פיוס והקמת ממשלת אחדות מעמידה את ארצות הברית בעמדה לא פשוטה: עליה לשקול מחדש את המימון שהיא מעניקה לרשות הפלסטינית, אם בהנהגתה אכן יהיו חברים אנשי התנועה שהיא מחרימה ומגדירה ארגון טרור. הדברים אמורים במיוחד לגבי הסיוע, בהיקף מאות מיליוני דולרים, שמעניק הממשל לכוחות הביטחון הפלסטיניים. מאז 2005, השקיע הממשל במטרה זו 542 מיליון דולרים, מהם 150 מיליון רק בשנה הנוכחית.

בבית הלבן טרם הגיבו רשמית להודעה המפתיעה שהגיעה אתמול מקהיר, וכך גם במחלקת המדינה. הגורם היחיד בממשל שהתייחס לעניין בגלוי היה דובר המועצה לביטחון לאומי, טומי ויטור, אולם גם הוא הסתפק בתיאור המצב הבעייתי, מבלי לרמוז כיצד יש לנהוג כעת. "כפי שאמרנו בעבר, ארצות הברית תומכת בפיוס פנים-פלסטיני כל עוד העניין מקדם את השלום", אמר הדובר הלילה. "חמאס, עם זאת, הוא ארגון טרור שפוגע באזרחים". הוא הוסיף כי על הרשות הפלסטינית לקבל את עקרונות הקוורטט הבינלאומי: זניחת האלימות, הכרה בהסכמים החתומים עם ישראל והכרה בזכותה של ישראל להתקיים - תנאים שחמאס מעולם לא הסכים להם.

על פי הדיווח הבוקר ב"ניו יורק טיימס", גורמים נוספים בממשל סירבו להגיב על הסכם הפיוס, והסבירו כי הם עדיין "לומדים את החומר". לעומת זאת, בקונגרס, כבר זינקו על ההזדמנות כמה סנאטורים וחברי בית נבחרים פרו-ישראלים, ויצאו בקריאה גלויה לממשל להפסיק את המימון לרשות. "זה מעמיד בסימן שאלה את כל מה שעשינו עד כה", אמר חבר בית הנבחרים גארי אקרמן, דמוקרט מניו יורק. "ארה"ב מחויבת להפסיק את המימון לרשות - הן מבחינת החוק, והן בשם ההגינות. אין שום עניין, לא בממשל ולא בקונגרס, להמשיך לממן ממשלה הנשלטת בידי ארגון טרור".

יש לציין כי בממשל כבר הבהירו בעבר כי לא יממנו רשות "חמאסית". כך למשל, אמרה מזכירת המדינה הילרי קלינטון, זמן קצר אחרי שנכנסה לתפקידה ב-2009: "לא נשתף פעולה ולא נממן שום ממשלה פלסטינית שתכלול את חמאס, אלא אם יודיע על הפסקת האלימות, יכיר בישראל ויקבל את ההסכמים שהרשות חתמה עליהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully