וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועב"ט לא תגנה את דיכוי ההפגנות בסוריה

בעקבות התנגדותן של רוסיה, סין ולבנון לא הצליחה מועצת הביטחון של האו"ם להגיע להסכמה על נוסח הצהרה המגנה את דיכוין האלים של ההפגנות בסוריה. כ-230 מחברי מפלגת הבעת' התפטרו

מאמצים מצד מדינות אירופה להביא לגינוי דיכוי המשטר הסורי את המהומות במדינה מצד מועצת הביטחון נכשלו הלילה (חמישי) בעקבות התנגדותן של רוסיה, סין ולבנון לנוסח ההצהרה שהוצע. דיפלומט חבר בצוות מועצת הביטחון הודיע כי היא לא תשחרר הלילה כל הצהרה.

על רקע המשך הדיכוי האלים של המהומות על ידי משטרו של נשיא סוריה בשאר אסד הגישו אמש 200 חברי מפלגת הבעת' ממחוז דרעא שבסוריה את התפטרותם. 200 חברי מפלגה אלה מצטרפים ל-30 חברי המפלגה במחוז בניאס שהודיעו מוקדם יותר על התפטרותם, כפי שדווח בערוץ הטלוויזיה הלבנוני MTV

מתוך סרטון חובבים: תהלוכת הלוויה של הרוג בהפגנות נגד שלטונות סוריה, מקום לא ידוע, 24 באפריל 2011. רויטרס
על פי הדיווחים עד כה נהרגו במהומות 453 בני אדם/רויטרס

אתמול כיתרו לפחות 30 טנקים של צבא סוריה את הבירה דמשק. זו היתה הפעם הראשונה מתחילת המהומות בסוריה, ככל הידוע, שבה כוחות צבא מגיעים לעיר הבירה. לפי הדיווח, הטנקים הגיעו בשעות הבוקר המוקדמות מכיוון דרום מערב, שם נמצאת חזית רמת הגולן מול ישראל, ונעו לעבר הפרבר דומא, שם התרכזה המחאה נגד השלטון בשבועות האחרונים. דמשק עצמה הייתה שקטה יחסית עד כה, מאז תחילת ההתקוממות לפני חודש, אולם בפרברים שסביבה היו גילויי מחאה נרחבים.

בד בבד, המשיכו להתקבל דיווחים על מצוקתם של תושבי העיר דרעא שבדרום המדינה, שם נהרגו כבר לפחות 20 בני אדם, וככל הנראה יותר. תושבי העיר דיווחו כי טנקים המשיכו לזרום לתוכה וכי נשמעו בה כל העת קולות ירי ופיצוצים. תושב העיר סיפר ל-CNN כי רק יום לפני כן נהרגו בה חמישה בני אדם מאש צלפים של הצבא, בהם ילדה בת שש. לדבריו, לא נערכו הלוויות להרוגים, משום שכוחות הביטחון השתלטו על בית הקברות בעיר. "המצב בעיר מחמיר מדי יום", אמר.

"הארגון הסורי לפיקוח על זכויות אדם", המנהל מעקב אחר הנפגעים ברחבי המדינה, הודיע אתמול כי מניין ההרוגים במהומות נגד השלטון במדינה מגיע כבר ל-453. לפי הדיווח, ההרוגים נספרו בכל מוקדי המחאה נגד השלטון - "העיר דרעא, הבירה דמשק ואזור החוף". לשאלה מי אחראי להרוגים, השיב דובר הארגון כי "אין אפילו צורך להשיב על כך".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully