וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממונה על השכר באוצר: "מאבק הרופאים - חוצפה"

אריאל נוי

27.4.2011 / 14:29

האיש האמון על המו"מ עם הרופאים זועם: "להגיד לאישה שלא תקבל אפידורל כי אין מרדים - ירידה לשפל המדרגה". לדבריו, הוצעה לרופאים תוספת שכר של 20%, אך אלה מסרבים לזוז מדרישותיהם

מתקפה חסרת תקדים של הממונה על השכר באוצר, אילן לוין, על הרופאים ומחאתם. בראיון לוואלה! חדשות התייחס לוין להפגנת הרופאים הבוקר (רביעי) מחוץ למשרדו בירושלים, ואמר כי "השביתות, העיצומים והפגיעה בציבור הישראלי – אין להם הצדקה. אם הרופאים חושבים שישיגו יותר בשביתות ובעיצומים, אני מודיע לכם שהם לא ישיגו יותר". לדבריו, ההפגנה הבוקר לא הותירה בו חותם משמעותי. "בהפגנה ראינו רק סטודנטים וצעירים. לא ראינו רבים מהרופאים הוותיקים והבכירים בעלי הפרקטיקה הפרטית, אלה שלא יותירו מאחור את התנאים הנוחים ויבואו להפגין".

לוין הוסיף כי על הרופאים לפנות לבוררות אם הם חשים שאין להם שיח ושיג עם האוצר. "אנחנו הצענו להם את זה, וגם את זה הם לא רצו. זוהי חוצפה ממדרגה ראשונה, לנהל מאבק על גבו של הציבור. להגיד לאישה שהיא לא תקבל אפידורל כי אין רופאים מרדימים – זוהי ירידה לשפל המדרגה שלא ראינו כמותה".

בדבריו המשך לוין ותקף את הרופאים במגזר הפרטי, ואמר כי "הרבה יותר קל להישאר רופא במגזר הפרטי מאשר בבית חולים ממשלתי, לקבל את ההילה שלך בחלקיות משרה בבית חולים ממשלתי, ואז לעשות את הכסף הגדול בפרקטיקה הפרטית. הרופאים הם אנשים כמו כולנו, הם לא רעים, אבל ברגע שמדובר בפרקטיקה פרטית, הרופא מחויב אליה ולחולים שלו. אלה מקורות הפרנסה שלו".

לוין התייחס גם לסוגיית המשא ומתן עצמה, וציין כי האוצר עשה כברת דרך מול הרופאים, והציע להם הצעות משמעותיות. "הצענו לרופאים למעלה מ-20% תוספת שכר, אך הרופאים מסרבים לזוז מדרישותיהם המקוריות לתוספת בגובה 50%. מכאן אין כל סיכוי להתקדם". לוין הדגיש כי המו"מ מתמקד בליבת הרפואה הציבורית, וציין כי "אנחנו דואגים שעיקר השכר ילך למתמחים כדי להקל עליהם, למקצועות בהם המחסור ברופאים חמור".

עוד ציין לוין כי בפגישה האחרונה עם הרופאים הושגה התקדמות קטנה ביותר בנושא הכנסת שעון הנוכחות לבתי החולים. "שעון הנוכחות לא נועד לפגוע ברופאים, אלא נועד לאלה שהרפואה הציבורית בראש מעייניהם. אלו אותם רופאים שבאים אחרי משמרת לבקר את החולים שלהם, שבאמת אכפת להם מהחולים ומהרפואה הציבורית, ואלו לא הרופאים שנוטשים את בתי החולים, באים להפגין ושומרים על האינטרסים שלהם בפרקטיקה הפרטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully