וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: חסרים 1.2 מיליארד ש"ח לחלוקת ערכות המגן

27.4.2011 / 13:12

אלוף פיקוד העורף חשף נתונים מדאיגים לפיהם בתום תקופת חלוקת הערכות בסוף השנה הבאה, ל-3.5 מיליון ישראלים לא יהיו ערכות מגן. בינתיים, חלק קטן בציבור אסף את הערכות

ל-45% מכלל אזרחי ישראל לא יהיו ערכות מגן בתום חלוקת המלאים הקיימים, כך אומרים היום (רביעי) גורמים בכירים בפיקוד העורף ובמשרד להגנת העורף. היום מציינים בפיקוד העורף שנה לתחילת מבצע חלוקת ערכות המגן, ובמערכת הביטחון מזהירים כי בהיעדר תקצוב נוסף של 1.2 מיליארד שקלים, שלושה וחצי מיליון אזרחים יוותרו ללא ערכות מגן עד סיום חלוקת המלאים הקיימים, שחלוקתם צפויה להסתיים בסוף שנת 2012.

"לזכותו של משרד האוצר ייאמר כי עד כה הקצה את סכומי הכספים הראויים", אמר השר להגנת העורף, מתן וילנאי. "אני מקווה שבחודשים הקרובים יימצא גם התקציב להשלמת הפער כך שנגיע למצב בו ל-100% מהאזרחים ישנן ערכות מגן. הכוונה היא למצוא תקציב בתקופה הקרובה כך שפסי הייצור לא ייעצרו", הוסיף וילנאי.

מנתוני פיקוד העורף שנאספו בשנה האחרונה עולה כי עד כה רק 31% מהאזרחים אספו את ערכות המגן שלהם. עוד עולה כי היישוב שהצטייד במספר הנמוך ביותר של ערכות מגן הוא בני ברק, בו 10% בלבד מהאוכלוסייה מצוידת בערכות. עוד ערים בהם נרשמה היענות מועטה הן הרצליה עם 24%, בת ים עם 30% ותל אביב עם 36% בלבד, וזאת על אף שאזור המרכז נחשב למאויים ביותר בזמן מלחמה. היישובים בהם הייתה ההיענותה גבוהה ביותר הם יישובי קבוצת יבנה עם 85% מהאוכלוסייה שאספו את ערכות המגן, וכן גם קיבוץ חצרים, נס ציונה ואשדוד.

"להתייחס לאיום כאילו הוא כבר מומש"

אלוף פיקוד העורף, יאיר גולן, התייחס לההיענות הנמוכה של תושבי המרכז וקרא לתושבים להתייחס לאיום כאילו הוא כבר קיים ומומש. "אין חכם כבעל ניסיון. אנו רואים שמי שמוכן יותר הם אזורי הצפון והדרום".

בתוך כך, היום יפתח פיקוד העורף במסע הסברה השנתי שלו באמצעי התקשורת. שיאו של מסע ההסברה צפוי בחודש יוני, בו יתבצע תרגיל עורף לאומי מקיף, שבמסגרתו יתורגלו כלל תושבי ישראל וכלל משרדי הממשלה במצב של מלחמה. הערב יחלו ערוצי הטלוויזיה לשדר פרסומות בהם תשמע אזעקה והתושבים יתבקשו לתרגל כניסה למרחב מוגן.

כמו כן, יכלול מסע הפרסום גם ערוץ מיוחד ברשת החברתית פייסבוק ובעיתונים. בחודשי הקיץ גם ערוץ ניקולודיאון המיועד לילדים יצטרף למסע ההסברה, ובמקביל יושק מסע פרסום שיכלול גם את כוכבי "הוט" בהם יהודה לוי ורוני דואני, שייספרו לילדים כיצד לבחור את המרחב המוגן. "למרות ששמיעת הצפירה בפרסומת מקפיצה את הלב, אנחנו מבינים שחייבים להכין את הציבור למצב של מלחמה ושתהיה מודעות לנושא", אמר וילנאי. "הלב תמיד יקפוץ, אבל לפחות הציבור יידע לאן הוא צריך ללכת בשעת אזעקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully