וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת החתונה המלכותית: צופה ראשון תפס מקום

ג'ון לפרי, מעריץ מושבע של בית המלוכה הבריטי, לא חיכה לרגע האחרון: ארבעה ימים לפני הרגע הגדול של וויליאם וקייט, הוא כבר ממוקם עם שק שינה על המדרכה מול כנסיית ווסטמינסטר

רויטרס

צילום: רויטרס; עריכה: טל רזניק; קריינות: אביב אברמוביץ')

ארבעה ימים לפני החתונה המלכותית בבריטניה, כבר תפס היום (שלישי) המעריץ הראשון של בית המלוכה את מקומו על המדרכה מול כנסיית ווסטמינסטר בלונדון. חמוש בשק שינה ובדגלי בריטניה, מתכוון ג'ון לפרי בן ה-56 לשמור בקנאות על מקומו במהך הימים הקרובים, ולוודא שזווית הצפייה המושלמת על האירועים ביום שישי הקרוב תהיה שלו.

בשיחה עם עיתונאים שהקיפו אותו, סיפר היום לפרי כי הגיע למקום כבר אתמול. "אני מלוכני", הסביר, והוסיף כי מעל הכל, הוא מעריץ של אמו המנוחה של החתן, הנסיכה דיאנה. "הגעתי לפה אתמול בדיוק בשעה חמש, כשה'ביג בן' צילצל חמש פעמים, וביטא את השם - ד-י-א-נ-ה". לדבריו, אם דיאנה הייתה חיה, "היא הייתה מאוד גאה בנישואי בנה. היא תהיה עמו ועם קייט ברוחה". עוד הוסיף כי הוא מקווה שלא יירד גשם ביום שישי, "אבל גם אם יירד - אנחנו הבריטים רגילים".

אגב, זו אינה הפעם הראשונה שלפרי, שאיבד לפני כמה שנים את בן זוגו לחיים למחלת הסרטן, עושה קמפינג ברחובות לונדון: ב-2007, הקים אוהל לשלושה ימים מחוץ לבית המשפט בעיר, שם התקיימה באותה עת חקירה חוזרת לגבי מותה של דיאנה, במלאות עשר שנים לתאונה בה נהרגה.

שוטרים מוצבים מחוץ לכנסיית ווסטמינסטר, לונדון, לקראת החתונה המלכותית, 26 באפריל 2011. רויטרס
שוטרים מחוץ לכנסייה, היום/רויטרס

5,000 שוטרים מכינים תגובה "רבת עוצמה" לכל הפרעה

לפרי אינו היחיד שמתכונן במרץ: 5,000 שוטרים יוודאו שהחתונה המלכותית תעבור ללא תקלות וללא אירועים חריגים, וכל ניסיון לפגוע בהתנהלותה השוטפת ייתקל בתגובה "רבת עוצמה" - כך הבהירו היום מפקדי המשטרה המטרופולינית של לונדון, במסיבת עיתונאים מיוחדת.

מפקדת מבצע האבטחה המשטרתי, כריסטין ג'ונס, הבהירה כי אמנם ככל הידוע עד כה, אין כל איום קונקרטי ידוע על שלום האירוע, אולם לדבריה, "זה לא יהיה נכון מצדנו לא לקחת בחשבון, במסגרת ההכנות, אפשרות שתתפתח הפגנה ספונטנית. כל עבריין שינסה לחבל באירוע, בהפגנה או כל צורה אחרת, ייתקל בתגובה משטרתית רבת עוצמה, המלטית, גמישה ופרופורציונלית".

שוטרים רכובים על סוסים מתאמנים לקראת ליווי מסעם של וויליאם וקייט מהכנסייה לארמון ביום חתונתם, 24 באפריל 2011. רויטרס
שוטרים רכובים על סוסים מתאמנים לקראת ליווי מסע הכרכרות של הזוג הטרי מהכנסייה לארמון, השבוע/רויטרס

יש לציין כי איום ההפגנות הוא בהחלט מוחשי: ה"סקוטלנד יארד" ממשיך לנהל מו"מ עם הארגון האיסלמי הקיצוני "מוסלמים נגד צלבנים", לאחר שנדחו בקשות שלו להפגין ביום החתונה. מן העבר השני, גם ארגון הימין הקיצוני "ליגת ההגנה האנגלית" עדיין מתכנן הפגנות-נגד. בסוף השבוע התקבלה גם בקשה של ארגון מזרח אירופי עלום לקיים הפגנה, וגם היא נדחתה.

לצד אלפי השוטרים שיתפרשו בשטח, המשטרה גם ביקשה היום את עזרת הציבור. "אם אתם רואים מישהו חשוד, אנא הביאו זאת לידיעת השוטרים במקום", אמרה במסיבת העיתונאים עוזרת מפכ"ל המשטרה, לין אואנס. "יהיו שם אלפי שוטרים לאורך המסלול, והם יעמדו לרשותכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully