וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפגינים בדרעא מחכים להפוגה מאש הטנקים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

25.4.2011 / 8:30

טנקים ואנשי כוחות הביטחון הסורים פשטו עם שחר על העיר דרעא. התושבים מסתתרים בבתיהם ולא מצליחים לאסוף את המתים. רשתות התקשורת בעיר נותקו

רשת הטלוויזיה "אל-ערביה" דיווחה הבוקר (שני) כי כוחות צבא גדולים מלווים בטנקים ושיריוניות פשטו בשעה שלוש לפנות בוקר על העיר דרעא שבסוריה. ברחבי העיר נשמעו קולות ירי ופיצוצים. על פי הדיווחים, לפחות חמישה בני אדם נהרגו מאש כוחות הביטחון. אמצעי התקשורת ברחבי העיר נותקו. רשת "אל-ג'זירה" אף דיווחה כי קצינים בצבא סוריה, אשר היו חלק מהפשיטה על דרעא, ערקו ועברו לשורות המפגינים - אך לדיווח לא היה אימות מכל מקור אחר.

תושב דרעא סיפר לכתב סוכנות הידיעות רויטרס על המראות הקשים בעיר. "אנשים מסתתרים בבתיהם", אמר. "כמה גופות היו מוטלות ליד אחד המסגדים, אך איש לא הצליח לצאת לגרור אותם פנימה".

פעילי זכויות אדם דיווחו כי כוחות הביטחון הסורים פשטו הבוקר גם על הכפר דומא, פרבר של הבירה דמשק, והחלו לירות באופן אקראי באזרחים. טרם דווח על נפגעים באירוע.

בתוך כך, איש האופוזיציה הסורי עהד הנדי, המתגורר בניו יורק, אמר לעיתון הכוויתי "עוכאז" כי בכוונת המפגינים בסוריה להסלים את מאבקם בימים הקרובים: "ההפגנות השבועיות יהפכו ליומיות וכל הלוויה תהפוך להפגנת מחאה", הבטיח. הוא העריך עוד כי כוחות הביטחון הסוריים ימשיכו "לדכא את המפגינים ביתר שאת ולכן אנו עומדים בפני ימים קשים ומכריעים".

ארה"ב שוקלת להטיל סנקציות על סוריה

במקביל, דיווח העיתון הכוויתי "א-ראי" כי הסנטור האמריקאי ג'ו ליברמן מוביל התארגנות בתוך הקונגרס שמטרתה לעודד את נשיא ארה"ב ברק אובמה לתמוך יותר במפגינים הסורים ולדרוש מנשיא סוריה בשאר אסד להתפטר מתפקידו. עוד דורשים ליברמן וחבריו מאובמה לדרוש מממשלת סוריה לדאוג להעברת השלטון לממשלה ולפרלמנט נבחרים.

העיתון "וול סטריט ג'ורנל" דיווח הבוקר כי ארה"ב אכן פועלת לתמיכה במפגינים בסוריה ושוקלת הטלת סנקציות על בכירים סורים. בין היתר, נשקלת האפשרות של הקפאת נכסיהם של בכירים בממשל הסורי בארה"ב, וכן איסור על פעילות עסקית איתם.

במהלך סוף השבוע נהרגו כ-120 בני אדם, רובם מפגינים, באירועי המחאה נגד שלטונו של בשאר אסד. לדברי ארגוני זכויות אדם סוריים ובינלאומיים, מתחילת גל המחאה במדינה נהרגו לפחות 300 בני אדם מאש כוחות הביטחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully