וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוב: כוח נאט"ו הפציץ את מתחם מגוריו של קדאפי

כוחות נאט"ו הפציצו בניין במתחם מגוריו של שליט לוב מועמר קדאפי בבירה טריפולי, והממשלה מדווחת על 45 פצועים מהתקיפה. שר החוץ הבריטי: "קדאפי מהווה מטרה לגיטימית לחיסול"

בניין במתחם מגוריו של שליט לוב מועמר קדאפי בבאב אל עזיזיה שבטריפולי נהרס הלילה (שני) בהתקפה של מטוסי נאט"ו. לטענת ממשלת לוב ההתקפה כוונה ישירות נגד קדאפי עצמו. לדברי גורמים בממשלה 45 בני אדם נפצעו בהתקפה, לפחות 15 מהם באורח קשה. כמו כן, ישנם דיווחים על מספר נעדרים.

בנוסף להפצצת המתחם של קדאפי, המשיכו כוחות נאט"ו להגביר את התקיפות בטריפולי בימים האחרונים. לפני יומיים הותקף מה שלדברי הממשלה היה חניון, אולם נראה כי מדובר בבונקר של כוחות קדאפי.

בתוך כך, שוחח אמש שר החוץ הבריטי, וויליאם הייג, עם נשיא ארה"ב ברק אובמה וביקש ממנו אספקה של מזל"טים לצורך המתקפה בלוב. לאחר השיחה הבהיר הייג כי קדאפי מהווה מטרה לגיטמית לחיסול על ידי המזל"טים. "ההתנהגות של כל הגורמים בלוב, יהיו אלה אנשי הצבא או המנהיגים היא שתקבע אם יהוו מטרה לגיטימית לחיסול", אמר הייג.

הייג הבהיר כי מטרת השימוש במזל"טים היא מניעת פגיעה באזרחים חפים מפשע במהלך התקיפות בלוב. בנוסף דחה הייג טענות שהעלה צבא ארה"ב לפיהן המתקפה נעה לקראת מבוי סתום. לדבריו, "אנחנו מתקדמים, אין ספק לגבי זה".

ביום שבת אמרו המורדים בלוב כי העיר מיסרתה "שוחררה" משליטת כוחותיו הנאמנים לקדאפי לאחר חודשיים של מצור. עם זאת, לבד מהדיווח של הדובר, עדיין לא התקבלו אינדיקציות המאששות אותו. לדברי המורדים, חיילים מצבא לוב שנלכדו על ידם אמרו בחקירתם כי קיבלו הוראה לסגת מהעיר שבמערב המדינה. בנוסף, החייל שנחקר מסר כי שבטים מקומיים הנאמנים לקדאפי ימלאו את מקום הצבא במאבק נגד המורדים. "מיסרתה חופשית, המורדים ניצחו. באשר לכוחותיו של קדאפי – חלקם נהרגו וכל השאר בורחים", מסר הדובר, גמאל סאלם.

(עדכון ראשון: 04:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully