וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרקוזי למורדים בלוב: נגביר התקיפות מהאוויר

נשיא צרפת אירח בפריז את מנהיג המורדים, עבד אל-ג'ליל. בטריפולי, הציג שר החוץ עמדות פשרניות: מוכנים לבחירות בתוך חצי שנה ולכינון ממשלת מעבר, וגם פרישת קדאפי "מונחת על השולחן"

נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, הבטיח למנהיג מועצת המורדים של לוב, מוסטפא עבד אל-ג'ליל, כי צרפת תגביר את התקיפות מהאוויר נגד כוחותיו של השליט מועמר קדאפי, כך נמסר מלשכתו של סרקוזי בעקבות פגישתם של השניים היום (רביעי) בפריז. עבד אל-ג'ליל אמר לעיתונאים לאחר הפגישה כי הוא הזמין את הנשיא לבקר בבנגזי, והסיף כי המורדים שואפים לכונן בלוב דמוקרטיה, שבה "המנהיג עולה לשלטון בקלפי, לא בצריח של טנק".

נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, מארח בארמון האליזה את ראש המועצה הלאומית של המורדים בלוב, מוסטפא עבד אל-ג'ליל, פריז, צרפת, 20 באפריל 2011. רויטרס
סרקוזי ועבד אל-ג'ליל, היום מחוץ לארמון האליזה בפריז/רויטרס

לא נמסרו פרטים לגבי האופן שבו יוגברו התקיפות, שמתנהלות בשבועיים האחרונים תחת פיקודה של ברית נאט"ו. בפועל, בעיקר הנטל נושאות צרפת ובריטניה, שכבר פנו ליתר חברות נאט"ו וביקשו מהן להגדיל את הכוחות שהן מספקות למבצע, שאינו מצליח למעשה לעמוד במטרתו העיקרית - מניעת פגיעה באזרחים מידי כוחותיו של קדאפי. גם המורדים שבים ומתלוננים כל העת שהתקיפות אינן מספיקות, ודורשים להגבירן.

המורדים זקוקים לסיוע בעיקר במעוז היחידי המוחזק בידיהם במערב המדינה, העיר מיסרתה, הנתונה זה יותר משבעה שבועות למצור מצד כוחותיו של קדאפי, ומוערך כי נהרגו בה כבר יותר מ-1,000 בני אדם. גם היום המשיכו כוחותיו של קדאפי לתקוף את העיר בהפגזה ארטילריות וברקטות. אתמול קרא האו"ם להחיל בהקדם הפסקת אש בעיר. "יש בעיר לפחות 20 מקרים מאומתים של הרג ילדים", נמסר אתמול מסוכנות הילדים של האו"ם, יוניס"ף.

במקביל, הודיע היום דובר הממשלה בפריז כי צרפת מתכוונת לשגר קציני קישור צבאיים למזרח לוב, שם ייצגו את צבא צרפת מול המורדים. "מספר קטן של קציני קישור יוצבו לצד המועצה הלאומית של המורדים, והם יסייעו בארגון ההגנה על האוכלוסיה האזרחית", הסביר פרנסואה ברואן בתדרוך לעיתונאים. במקביל, אמר היום שר ההגנה האיטלקי, איגנציו לה רוסה, כי באיטליה שוקלים לשלוח לעזרת המורדים "עשרה מאמנים צבאיים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

שר החוץ של לוב: מוכנים לדון בפרישת קדאפי

שר החוץ הלובי, עבד א-לאטי אל-עוביידי, שהעניק הבוקר ראיונות לכמה כלי תקשורת מערביים, בהם BBC, ה"גרדיאן" וה"וושינגטון פוסט", ובהם הודיע כי שלטונות לוב יהיו מוכנים לקיים בחירות חופשיות במדינה, תחת פיקוח האו"ם, בתוך שישה חודשים מיום סיומו של העימות המזוין במדינה, ומוכנים לשקול את כינונה של ממשלת מעבר עד לאותן בחירות.

אל-עוביידי, שהחליף בחודש שעבר את שר החוץ מוסא קוסא שערק לבריטניה, הציג בראיונות עמדות פשרניות יחסית לדברים הנשמעים לרוב מטריפולי. כשהתבקש להתייחס לנושא המחלוקת המרכזי עם המורדים במדינה - מה יעלה בגורלו של השליט מועמר קדאפי - הסכים לומר כי בדיונים על מבנה השלטון העתידי עולה השאלה "האם קדאפי יישאר, ובאיזה תפקיד, והאם עליו לפרוש. הכל מונח על השולחן". עוד הוסיף: "זה לא עניין של בחירה בדרך שלנו או בדרך של המורדים. העניין הוא, כיצד אנו יכולים לשבת יחד עם אחינו. מדינות המערב מדברות על דמוקרטיה אבל מתעקשות שקדאפי יעזוב. אבל מי שצריך להחליט בעניין הוא העם הלובי. זו דמוקרטיה".

כוחות מורדים באזור אג'דבייה, מזרח לוב, 16 באפריל 2011. רויטרס
חייל של המורדים עם משגר RPG מחוץ לעיר אג'דבייה שבמזרח לוב/רויטרס

המורדים במזרח לוב מבהירים שוב ושוב כי עזיבתו של קדאפי צריכה להיות תנאי מקדים לכל דיונים על הפסקת אש במדינה, והם אף דחו בתחילת החודש את הצעת הפסקת האש של איחוד אפריקה - הצעה שקדאפי הסכים לה - משום שלא כללה את הדחתו. גם בעלות הברית המערביות תומכות בגלוי בהדחתו של השליט.לדברי אל-עוביידי, תנאי בסיסי כדי שהלובים יוכלו לדון בהפסקת אש, הוא הפסקה של תקיפות נאט"ו במדינה.

עדכון ראשון: 12:18

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully