וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: "יותר מ-130 מדינות יכירו בפלסטין"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

19.4.2011 / 11:22

בראיון לעיתון פלסטיני אמר יו"ר הרשות כי "יהיה זה מאכזב אם יכיר האו"ם בדרום סודן כמדינה - ולא בפלסטין". בתגובה להצעת נתניהו, אמר אבו מאזן כי "פתרון הקבע - לא בגבולות זמניים"

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, אמר הבוקר (שלישי) כי יהיה זה מאכזב מאוד אם בחודש ספטמבר הקרוב יכיר האו"ם בדרום סודן כמדינה חדשה – ולא בפלסטין. "מדוע מאכזב? משום שאנו נערכים לכך שהאו"ם יכיר בנו כמדינה לפני סודן. זה לא אומר שאנחנו מתנגדים לכך שדרום סודן תוכר כמדינה, הדברים שאומרים על דרום סודן והצורך להכיר בה חייבים להיות תקפים גם לגבינו", הסביר. בראיון שהעניק לעיתון הפלסטיני "אל-איאם" הבהיר אבו מאזן כי בכוונת הפלסטינים לפנות לאו"ם בחודש ספטמבר כדי לקבל הכרה במדינה פלסטינית, וציין את הדו"חות מטעם הבנק העולמי והאו"ם שהתפרסמו באחרונה, בהם נכתב כי הרשות הפלסטינית מוכנה להקמת מדינה.

"אני שואל את עצמי שאלה: לא מתנהל משא ומתן. לאן אני צריך ללכת?", תהה. "האם עליי ללכת לליגה הערבית? לארגון הוועידה האיסלמית? או שמא לארגון המדינות הבלתי-מזדהות? לאן ללכת? ברור שעליי ללכת לאו"ם. מדוע? משום שהנשיא אובמה אמר שהוא רוצה לראות את פלסטין כחברה מלאה באו"ם בספטמבר. אבדוק אם הוא מסוגל לעמוד בהבטחתו". אבו מאזן המשיך וציין כי "יש יותר מ-130 מדינות שיכירו בפלסטין בגבולות 67'. אם נשקיע עוד מאמצים, נשיג 140 או 150 מדינות. אפילו המדינות האירופאיות המערביות שלא יכירו בנו, מוכנות לקבל שתהיה מדינה פלסטינית. למשל בריטניה, צרפת, ספרד".

בהתייחסו להצעתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להקים מדינה בגבולות זמניים, אמר כי הדבר אינו מקובל על הפלסטינים: "פתרון הקבע הוא אינו גבולות זמניים. הפתרון לא יכול להיות בגבולות זמניים אלא הסכם שלום סופי, הסכם ששם קץ לסכסוך. לכן, הדיבורים על מדינה זמנית משמעותם הנצחת הסכסוך הישראלי-ערבי לדורות".

מוקדם יותר דיווח העיתון האמריקאי "לוס אנג'לס טיימס", כי אם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יתעכב בהצהרותיו – עשויים נציגי ארצות הברית, רוסיה, האיחוד האירופי והאו"ם לתמוך ביוזמה הפלסטינית החד-צדדית לעצמאות מדינית בגבולות 1967. בדיווח ציטט העיתון דיפלומטים מערביים בכירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully