וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו הודה לארה"ב על תקצוב "כיפת ברזל"

רה"מ נתניהו בירך את ארה"ב על אישור תקציב למימון סוללות נוספות של "כיפת ברזל". לדבריו, "לארה"ב מחויבות בלתי מעורערת כלפי ישראל בתקופות מכריעות, לצד שיתוף פעולה צבאי וחומרי"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע הבוקר (שבת) את "הערכתו העמוקה" לנשיא ארצות הברית, ברק אובמה, על אישור התקציב האמריקאי, שכלל גם 205 מיליון דולר למימון סוללות של מערכת "כיפת ברזל" עבור ישראל.

מלשכת נתניהו נמסר כי ראש הממשלה הודה על מימון המערכות, שיעזרו לדבריו "להגן על יישובי ואזרחי ישראל נגד הטילים המשוגרים מעזה". לדברי נתניהו, "לארצות הברית יש מחויבות בלתי מעורערת כלפי ישראל בתקופות מכריעות, לצד שיתוף פעולה צבאי וחומרי שוטף", ואלה, לדבריו, מהווים "אות לערכים המשותפים ולקשרים המתמשכים בין שני העמים".

אתמול העביר הקונגרס את חוק התקציב, וכמו כן אישר את המשך הסיוע האמריקאי לפרויקטים בטחוניים נוספים, בהם טיל החץ, שנועד ליירט טילים בליסטיים, ומערכת ההגנה "שרביט קסמים", שנועדה לתת מענה נגד רקטות בטווח בינוני-ארוך, האמורה להיכנס לשירות מבצעי בעוד כשלוש שנים. גם שר הביטחון, אהוד ברק, בירך על העברת התקציב, ואמר כי הדבר "מהווה חיזוק משמעותי ליכולת ההגנה של ישראל מפני טילים, ומהווה "אימות נוסף לעומק התמיכה האמריקאית בביטחון ישראל".

בצל הירי לאשדוד: אובמה שלח ברכה לפסח

גם אובמה עצמו בירך את ישראל, ולא שכח להתייחס בדבריו לחג הפסח. בברכה ששלח לעם היהודי, סיפר הנשיא האמריקאי כי הוא ממשיך להתפלל למען שלום וביטחון במזרח התיכון בין ישראל לשכנותיה, ושב והדגיש אף הוא את "מחויבותה של ארצות הברית לביטחון ישראל".

לדברי אובמה, חג הפסח מלמד "כי על כל דור לזכור את עברו ולהעריך את היופי שבחירות – ואת האחריות הנלווית לה". בדבריו, התייחס הנשיא האמריקאי גם למהומות בעולם הערבי, ואמר כי גם "אנו חוזים בסיפורים מודרניים של הפיכות חברתיות ושחרור ברחבי המזרח התיכון ובאפריקה".

בצל הברכות החגיגיות, הופר אתמול השקט היחסי של השבוע האחרון, כשרקטת גראד נורתה לעבר אשדוד. קול נפץ עז נשמע בעיר ולווה באזעקה עולה ויורדת. הרקטה התפוצצה בשטח פתוח, ולא גרמה לנזק או לנפגעים. בתגובה לירי, תקף חיל האוויר שני יעדים בעזה. מקורות פלסטיניים דיווחו על הפצצות במוצבים של הזרוע הצבאית של חמאס מצפון למחנה הפליטים שאטי, ובשכונת זייתון. עדי ראייה דיווחו על נזק כבד למבנים, אך לא נמסר על נפגעים.

סגן שר החוץ, דני אילון, התייחס היום לחידוש הירי על הדרום, ואמר כי חמאס הוא ארגון טרור אכזרי, ששם לו למטרה לחסל את ישראל - ועל כן יש למוטט את שלטונו בעזה". לדברי סגן השר, שנאם באירוע "שבתרבות" ברעננה, "רק מיטוט שלטון החמאס בעזה יפסיק את הירי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully