וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צה"ל הזהיר את חיזבאללה: אל תירו רקטות על ישראל"

ניר יהב ויהושע בריינר

16.4.2011 / 11:22

גורם ביטחוני בכיר מסר לעיתון "אל-חיאת" כי צה"ל הזהיר את מפקדי ארגון חיזבאללה שלא לירות רקטות לעבר ישראל. לדבריו, "התגובה לעבר המקום שממנו נורו הרקטות תהיה קשה"

העיתון "אל-חיאת" דיווח הבוקר (שבת) מפי גורם ביטחוני בכיר בפיקוד הצפון כי צה"ל הזהיר את ארגון חיזבאללה שלא יירה רקטות לעבר ישראל. על פי הדיווח, צה"ל הבהיר במסר שלו לעשרות מפקדי השטח בחיזבאללה כי אם פעילי הארגון יירו רקטות לעבר ישראל מתוך הבתים ב-150 כפרים בדרום לבנון, "התגובה לעבר המקום שממנו נורו הרקטות תהיה קשה".

"צה"ל נוקט באחריות המירבית כלפי אזרחי אותם כפרים", אמר הגורם. "אסור שיאפשרו לחיזבאללה לעשות בהם שימוש כמגן אנושי". הגורם הבהיר עוד כי כל בית שממנו ירו פעילי חיזבאללה רקטות לעבר ישראל, "ייהרס מיידית". "השקט מתוח מאוד והוא עלול להתפרץ בכל רגע. אנו בישראל לא רוצים מלחמה, אולם לא נשתוק לנוכח ירי רקטה שתאיים על אזרחינו".

גורמים צבאיים ניסוי היום למתן את הדיווחים והבהירו כי אין חשש להסלמה מידית בצפון. עוד ציינו הגורמים, כי אין סימנים לכך שהשקט באזור יופר בקרוב וכי הדרג שהזהיר את החיזבאללה אינו בכיר מאוד, כפי שמשתמע מהדיווח ב"אל-חיאת".

בשל החשש מירי נוסף של חיזבאללה לעבר אזור הצפון, פנו לפני כשבוע בקריית שמונה למודת הקטיושות לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בדרישה להציב סוללת "כיפת ברזל" סמוך לעיר. סגן ראש העיר, יגאל בוזגלו, כתב, "אני פונה אליך אדוני ראש הממשלה, שתעשה כל מה שאתה יכול על מנת שמערכת "כיפת ברזל" תותקן גם בקריית שמונה, קריית שמונה הופגזה בצורה מאסיבית לאורך השנים ויש צורך, וזו חובתה של הממשלה להתקין מערכת כזו בעיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully