וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה בברכה לפסח: מתפלל לשלום במזרח התיכון

בברכה לחג הפסח, סיפר נשיא ארה"ב אובמה כי מול השינויים החלים באזור, הוא ממשיך להתפלל לשלום. "פסח מלמד כל דור לזכור את עברו ולהעריך את היופי שבחירות והאחריות שנלווית אליה"

נשיא ארה"ב ברק אובמה בירך היום (שבת) את ישראל ואת העם היהודי לרגל חג הפסח, כך דווח סוכנות הידיעות הצרפתית. בברכה סיפר הנשיא כי הוא ממשיך להתפלל למען שלום במזרח התיכון: "אל מול השינוי המתחולל אנחנו ממשיכים להתפלל לשלום בין ישראל לשכנותיה ובאותו זמן מדגישים את מחויבותנו לביטחון ישראל".

חג הפסח "מלמד כל דור לזכור את עברו ולהעריך את היופי שבחירות והאחריות שנלווית אליה", הסביר אובמה. "השנה ההוראה העתיקה הזו משתקפת בכותרות היום בעודנו רואים סיפורים מודרניים של הפיכות חברתיות ושחרור ברחבי המזרח התיכון ואפריקה", הוסיף.

ביום רביעי התייחסה מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, לתוכנית מדינית אמריקאית חדשה עבור המזרח התיכון וצפון אפריקה, שתכלול בין היתר, גם התייחסות נרחבת לסכסוך הישראלי-פלסטיני. בנאום בפורום העולמי האמריקאי-איסלמי, אמרה קלינטון כי בקרוב יציג הנשיא האמריקאי, את תוכניתו המדינית החדשה. בין היתר, אמרה קלינטון כי באשר לסכסוך, תתבסס התוכנית על הפתרון המוכר: שתי מדינות לשני עמים.

קלינטון אמרה כי "האירועים האחרונים מבהירים כי אין חלופה למנהיגות אמריקאית בתהליך השלום", והוסיפה כי הם מוכיחים כי "הסטטוס קוו בין הפלסטינים לישראלים הינו בר חלוף", והדגישה, כאמור, כי אין פתרון אחר לסכסוך מלבד שתי מדינות לשני העמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully