וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמצאה גופתו של האזרח האיטלקי שנחטף בעזה

כוחות הביטחון ברצועה איתרו את גופתו של פעיל זכויות האדם האיטלקי ויטוריו אריגוני בבית נטוש. אריגוני נחטף ע"י ארגון איסלמי קיצוני שהודיע כי יוציאו להורג אם לא ימולאו דרישותיו

כוחות הביטחון ברצועת עזה איתרו לפני זמן קצר (שישי) את גופתו של פעיל זכויות האדם האיטלקי ויטוריו אריגוני שנחטף אמש במקום, כך מסרו בכירי חמאס ברצועה. גופתו של אריגוני שנחטף על ידי ארגון איסלמי קיצוני המזוהה עם הג'יהאד העולמי, אותרה בבית נטוש. עוד נמסר כי שני בני אדם נעצרו בחשד למעורבות ברצח וכי כוחות הביטחון ברצועה מחפשים אחר חשודים נוספים.

ממשל חמאס בעזה גינה את רציחתו של אריגוני. דובר משרד הפנים, איהאב אל-ראסי?ן, אמר כי חמאס ירדוף את החוטפים שביצעו, לדבריו "רצח נפשע, שלא מייצג את הערכים, הדת והמנהגים שלנו". הוא סיפר כי מטרת החוטפים הייתה לרצוח את אריגוני, ולא להחליפו במסגרת עסקה, כיוון שהוא נרצח זמן קצר לאחר שנחטף. בקול ישראל דווח, כי הוא אף רמז שישראל עומדת מאחורי הארגון שרצח אותו, בניסיון לסכל את המשט הבא לעזה על ידי הפחדת פעילים בינלאומיים שמתכוונים להצטרף למשט.

הארגון, הנמנה על הזרם הסלפי-ג'יהאדיסטי ומזוהה עם ארגוני הג'יהאד העולמי, הודיע בקטע הווידאו שפרסם אמש כי חטף את אריגוני, הפועל גם כעיתונאי, בתגובה לכך שכוחות הביטחון של חמאס עצרו את מנהיג הארגון, הישאם סעידני, המכונה "אבו אל-וולי מוקדסי".

בקטע הווידאו שהעלה הארגון הקיצוני ל"יוטיוב" נראה העיתונאי האיטלקי כשעיניו מכוסות. הוא אינו אומר מילה, וברקע נשמעים שירי דת איסלמיים. בנוסף מופיע טקסט המוחה על מעצרו של מנהיג הארגון. אנשי הארגון אומרים עוד כי ישחררו את "העיתונאי האיטלקי" בתמורה לשחרור מנהיגם ממעצר. "אנו נותנים לממשלת חמאס 30 שעות לשחרור מנהיגנו החל משעה 11 בבוקר", נכתב.

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן גינה עוד לפני מציאת הגופה את החטיפה. בהצהרה מטעמו נכתב, כי אבו מאזן קורא "לשחרורו המידי ללא תנאים" של אריגוני. לדבריו, "הפעולה איננה משרתת את המטרה הצודקת של העם הפלסטיני, ואף פוגעת בה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully