וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ: "אציג בקונגרס את הדרך להביא שלום לאזור"

15.4.2011 / 0:02

בהרמת כוסית לכבוד החג בפני חברי הליכוד, אמר נתניהו כי יציג את משנתו המדינית בפני הקונגרס. רה"מ רמז בדבריו ליוזמת העצמאות הפלסטינית: "נעמוד מול אלה המנסים להכתיב לנו תנאים"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה:טל רזניק)

ראש הממשלה בנימין נתניהו, אישר אמש (חמישי) כי הוזמן לשאת דברים בפני שני בתי הקונגרס האמריקאי במה שהוגדר כ"נאום בר אילן 2". "אני מעריך את ההזמנה. היא מסמלת את הברית האיתנה בין ארצות הברית לעם ישראל", אמר רה"מ. נתניהו סיפר כי זו הפעם השנייה שהוזמן לשאת דברים בפני הקונגרס: "הפעם הקודמת הייתה לפני 15 שנה. אמרתי אז שהאיום הגדול ביותר לשלום האנושות, ולשלומה של ישראל, הוא נסיונה של אירן להתחמש בנשק גרעיני. לצערנו, האיום רק גבר מאז. אדבר על האיום הזה, על השינויים הגדולים המתחוללים באזורנו, ועל הדרך בה אנו מאמינים שרק בכוחה להביא לשלום בינינו לשכנינו, שלום שיחזיק מעמד".

נתניהו ציין כי "עלינו להתעקש על כך שהסדרי שלום יביאו שלום בטוח, ולא על שלום על הנייר, אלא שלום בר קיימא. קבעתי כמה עקרונות כדי להבטיח הסדר כזה, החשובים שבהם – הכרת הפלסטינים במדינת ישראל כמדינת העם היהודי, וסידורי ביטחון אמיתיים בשטח. אלו דרושים לא רק כדי לשמור על השלום, אלא כדי לשמור על ישראל במקרה שהשלום יופר. גם לזה אנחנו צריכים להתכונן. עמדנו בכך מול לחצים כבדים, ונמשיך בכך כי הדבר חיוני לעתידנו. נעמוד עליהם מול אלה שינסו להכתיב לנו תנאים שישאירו אותנו ללא ביטחון וללא שלום".

בגלי צה"ל דווח כי בלשכת ראש הממשלה מנסים לתאם פגישה בין נתניהו לנשיא ארה"ב, ברק אובמה, שתתקיים במהלך הביקור בו יישא נתניהו את הדברים בפני בתי הקונגרס. כמו כן, צפוי נתניהו לנאום בפני השדולה הפרו-ישראלית "אייפאק".

"מסביבנו מתרחשת עכשיו טלטלה גדולה", אמר נתניהו בנאומו. "זו רעידת אדמה המשנה את פני לא רק המזה"ת שמשנה את האזור כולו מפקיסטן ועד מרוקו. בכל המרחב העצום הזה יש מדינה אחת יציבה, בטוחה, חופשית, משגשגת – מדינתנו, מדינת ישראל, ובזמן הזה חשוב שמדינת ישראל מונהגת על ידי תנועתנו ועל ידי ממשלה בראשות הליכוד. יש אנשים שמדברים ויש אנשים שעושים".

"מדיניות ביטחון חדה וברורה"

נתניהו התייחס למצב הביטחוני, ואמר כי "בביטחון נקטנו מדיניות חדה וברורה: שמנו קץ לעידן של הבלגות. כל התקפה נענית בתגובה נמרת, ואנחנו עושים הרבה. לא הכול ידוע. אנחנו עושים הרבה גם במניעת התחמשות, והתוצאה הייתה שנתיים של שקט כמעט חסר תקדים. בשנתיים הללו איבדנו פחות חיי אדם מבעשור האחרון. זה לא מקרי: זו תוצאה של המדיניות הברורה שהנהגנו. נכון שלאחרונה היה ניסיון להפר את השקט. נתנו תגובה חזקה ביותר. אני מקווה שהחמאס וגורמי הטרור הבינו את המסר. אם לא הבינו – יבינו".

בדבריו התייחס נתניהו גם לעורף הדרומי, שספג מטחי רקטות כבדים באחרונה. "אנחנו מעריכים במיוחד את עמידת החברים מהדרום. המענה שלנו הוא לא רק הגנתי, איננו רק ב'כיפת ברזל' או באמצעים אחרים שאנחנו מפתחים והשתיקה יפה להם. המענה הוא קודם כל התקפי והרתעתי. בל יפקפק איש ביכולותינו ובנחישותנו להגן על ילדינו ועל מדינתנו", אמר רה"מ. כמו כן, ציין נתניהו כי תקציב הביטחון יוגדל.

נתניהו ציין גם כי הוא מרוצה מתפקוד סיעתו, כשאמר כי "אנחנו מכהנים שנתיים בממשלה ובכנסת, ולא הפסדנו הצבעה אחת. זה הישג בלתי רגיל של משמעת, התגייסות ומחויבות. זו הזדמנות לומר לכם תודה".

(עדכון ראשון: 20:02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully