וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל לטורקיה: עצרו את המשט המתוכנן לעזה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

13.4.2011 / 0:11

ניסיון למנוע משבר דיפלומטי נוסף: שגריר ישראל בטורקיה, גבי לוי, פנה לממשלה באנקרה בבקשה למנוע את הגעת המשט המתוכנן לרצועת עזה בחודש יוני: "מקווה שנוכל לשפר היחסים ביננו"

שגריר ישראל בטורקיה, גבי לוי, פנה לממשלת טורקיה בבקשה שתמנע את יציאת המשט המתוכנן לסוף החודש הבא - כך דיווח אמש (שלישי) העיתון הטורקי "הורייט". לוי אישר את הדברים ואמר לעיתון: "הסברנו את עמדתנו בנושא זה לממשלת טורקיה". לוי, כך על פי העיתון, העביר את הבקשה הישראלית למשרד החוץ הטורקי.

השגריר לוי אמר לעיתון עוד, כי לישראל אין התנגדות להעברת ציוד הומניטרי לרצועת עזה בדרכים חוקיות, כגון הצלב האדום הטורקי, אותם שיבח לוי בדבריו. "המעברים לעזה פתוחים", הסביר לעיתון. "מצד ישראל יש גמישות רבה יותר. נקבעה מכסה ל-220 משאיות, אך אנו לא מגיעים לכמות הזו משום שאין בכלל צורך בסיוע נוסף. לאור זאת, משט שכזה יכול להיחשב אך ורק כפרובוקציה".

לוי אמר עוד, כי המסר מישראל לטורקיה לא כלל הסבר כיצד ישראל צפויה להגיב אם ספינות המשט ישוטו לעזה. "עמדתנו בנושא זה ידועה היטב. החוק הבינלאומי מתיר למדינות להתערב ולמנוע מספינות שמאיימות על הביטחון הלאומי שלהם להיכנס לשטחן", אמר. דיפלומט טורקי אמר כי בקשתו של לוי התקבלה במשרד החוץ: "הנושא נמצא תחת בדיקה", הוסיף.

לוי הביע אופטימיות בנושא הידוק היחסים בין טורקיה לישראל: "מספר התיירים הישראלים שמבקרים בטורקיה ירד מ-500 אלף ל-120 אלף. אנו מלאי תקווה שנוכל לשפר את היחסים בינינו", הוסיף.

(עדכון ראשון: 22:11, 12.04.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully