וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מכשיר האזנה נמצא בגזע עץ בבית המרגל הלבנוני"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

12.4.2011 / 9:36

כלי תקשורת בלבנון חושפים את העילה למעצרו של עלי ג'ראח, שנחשד בריגול למען ישראל. בביתו נמצא גזע עץ חלול ובתוכו מכשיר ריגול. ג'ראח הודה בעבר כי אסף מידע עבור ישראל

בדירתו של האזרח הלבנוני עלי ג'ראח, שנעצר לפני כשנתיים וחצי בחשד לריגול למען ישראל, נמצא גזע עץ קטוע שבתוכו נמצא מכשיר ריגול – כך דיווחו הבוקר (שלישי) כלי תקשורת בלבנון. על פי הדיווחים, צבא לבנון זומן למקום, ערך בו חיפושים ומצא גזע עץ ריק שבתוכו מספר סוללות המחוברות למכשיר ריגול. כלי התקשורת ציטטו גורמים בכירים בלבנון שאמרו כי מדובר במכשיר האזנה "מתקדם מאוד".

לפי הדיווח, המסתמך על גורמים צבאיים לבנונים, אזרח לבנוני שנכנס לדירתו של ג'ראח כדי לחפש עצים להסקה, מצא בה גזע עץ חשוד. הוא קרא למנהלת המודיעין בצבא לבנון באזור הבקעה, ששיגרה לשם כוח שביצע חיפוש בדירה. הכוח לקח מהדירה את גזע העץ ושלח אותו לבדיקה מקיפה במשרד ההגנה. גורמים צבאיים בלבנון הכחישו דיווחים לפיהם האזרח הלבנוני שנכנס לדירה באמתלה של "חיפוש עצים להסקה" נעצר לחקירה.

ביולי 2008 נעצר ג'ראח ברובע הדרומי של ביירות לאחר שהצטבר מידע לפיו הוא מעורב במעקב אחר בכירי חיזבאללה. על פי הדיווחים מלבנון, ג'ראח הודה כי גויס על ידי המודיעין הישראלי באמצע שנות השמונים והוטל עליו לאסוף מידע על הארגונים הפלסטיניים הפועלים בלבנון וסוריה. בשנים האחרונות הוא עקב אחר בכירי חיזבאללה. עוד דווח, כי המודיעין הישראלי סיפק לו אמצעים טכנולוגים מפותחים למטרה זו.

לפני ארבעה חודשים הודיע צבא לבנון כי פרק מערכות ריגול והאזנה ישראליות באזור הרכסים סנין ובבארוכ, בעקבות מידע מודיעיני שהגיע מחיזבאללה. על פי ההודעה, מערכת ההאזנה שהייתה מותקנת באזור סנין כללה מכשירי תצפית ושיגור מסרים. כמו כן, נמסר כי המכשירים אפשרו לישראל לקבוע יעדים להתקפות בתוך לבנון. עוד דווח כי מערכות ההאזנה הישראליות "הותקנו בתוך סלעים חלולים במעלה הרכסים, שהגישה אליהם קשה ביותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully