וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבעה אנשי חמאס נהרגו בתקיפות צה"ל ברצועת עזה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

9.4.2011 / 7:36

חיל האוויר תקף ביממה האחרונה חוליות מחבלים ומבנים בעזה, בתגובה לירי המתמשך לעבר הדרום. הפלסטינים דיווחו עד כה על 17 הרוגים, לפחות שניים מהם בכירים בזרוע הצבאית של חמאס

ישראל ממשיכה להגיב בעוצמה לירי המתמשך לעבר הדרום. עד כה דיווחו הפלסטינים על 17 הרוגים מאש צה"ל. שלושה מהם הם אנשי הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל קסאם, שנהרגו הלילה (שבת) באחת מתקיפות חיל האוויר באזור רפיח שברצועת עזה. לפי הפלסטינים, ההרוגים הם שני בכירי חמאס, תייסיר סעיד אבו סנימה - מפקד בגדודי אל קסאם, ומוחמד עלי עוואג'ה, מפקד נוסף בזרוע הצבאית של הארגון. הרוג נוסף שעליו דווח בעזה הוא עוזרם של השניים, שאדי אל-זטמה.

צה"ל אישר כי השלושה נהרגו בפעילות משותפת עם שב"כ, וכי חיל האוויר הפציץ את המכונית שבה נסעו השלושה. בנוסף, נמסר כי הותקפה משאית שהובילה אמצעי לחימה וכי הופצצו מנהרת הברחה בדרום רצועת עזה ויעד נוסף בצפונה.

הפלסטינים דיווחו הבוקר על הרוג נוסף, פעיל שרכב על אופנוע סמוך לג'בלייה, והותקף על ידי חיל האוויר. אדם נוסף שרכב עמו נפצע. מצה"ל נמסר כי האירוע אינו מוכר לו. כמו כן, דווח כי חיל האוויר תקף הבוקר מכונית שנסעה בשכונת א-דרג' בעזה וכי הופצצו יעדים בבסיס של הזרוע הצבאית של חמאס בג'בלייה. בשני מקרים אלה לא דווח על נפגעים.

בתקיפת חיל האוויר אתמול בעזה נהרג גם ראא'ד שחאדה, מפקד יחידת הרקטות של חמאס במחנה הפליטים שאטי. לצדו, נהרג פעיל נוסף בזרוע הצבאית של חמאס - אחמד גראב. הפלסטינים דיווחו כי אתמול נהרגו בנוסף שלושה אזרחים, בהם אם ובתה, בתקיפה אחרת של חיל האוויר בשעות הצהריים. האם, בת 42, בתה בת ה-21 ופלסטיני נוסף בן 55 מצאו את מותם בהפצצת בית באזור פראחין סמוך לחאן יונס. צה"ל הביע צער על הפגיעה ב"אזרחים בלתי מעורבים בלחימה".

הירי לעבר הדרום נמשך גם הלילה

תושבי הדרום שהו הלילה במרחבים המוגנים, בעוד שירי הרקטות מרצועת עזה לעבר ישראל נמשך ללא הרף. אתמול שוגרו עשרות טילי גראד, רקטות קסאם ופצצות מרגמה לעבר באר שבע, אשדוד, אשקלון, קריית גת ויישובי מערב הנגב. במרבית המקרים התפוצצו הרקטות והפצמ"רים בשטחים פתוחים ולא היו נפגעים, אולם נגרם נזק למספר מבנים וכמה בני אדם לקו בחרדה. מערכת "כיפת ברזל" הצליחה ליירט כמה מן הרקטות שעמדו לפגוע באזורים מאוכלסים.

בבאר שבע נפצעו במהלך הלילה חמישה בני אדם באורח קל, בעת שמיהרו לנוע לחדרים ממוגנים. צוותים של מגן דוד אדום שהוזעקו למקום, העניקו להם טיפול ראשוני ופינו אותם להמשך קבלת טיפול רפואי בבית החולים סורוקה בעיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully