וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב: שגרירה אמריקאית הולכת הביתה בגלל ויקיליקס

אחרי השגריר במקסיקו, מגיע תורה של השגרירה באקוודור, שבאתר נחשפו מסמכים בהם האשימה את הממשלה בשחיתות. היא זומנה לבירור אך שר החוץ לא היה מרוצה מהסבריה: "היא אישיות לא רצויה"

אקוודור דרשה ששגרירת ארה"ב במדינה, הת'ר הודג'ס, תוחלף בעקבות מסמכים פרי עטה שפורסמו בוויקיליקס. שר החוץ האקוודורי, ריקרדו פטינו אמר כי לא קיבל מהשגרירה הסבר לשביעות רצונו לפרסומים באתר, בהם מסמכים המעידים כי הודג'ס האשימה בכירים במשטרה ואף בממשלה כי הם מודעים לשחיתויות במדינה ולא עושים דבר בנדון.

"ממשלת אקוודור החליטה כי האישה הזו היא אישיות לא רצויה במדינתנו. ביקשנו ממנה לעזוב במהירות האפשרית", אמר פטינו. פטינו הדגיש כי ארצו אינה מעוניינת בסיום היחסים הדיפלומטיים עם ארה"ב, וכי הוא מקווה שיחסים אלה לא יושפעו מגירושה של הודג'ס.

גם שגרירות אקוודור בארה"ב חזרה והבהירה כי הצעד לא נעשה כנגד ארה"ב אלא נגד השגרירה באופן אישי. "חבל לנו שבגלל פרסום המסמכים אנחנו לא יכולים להמשיך לשתף פעולה עם השגרירה הנוכחית, אבל מקווים לעבוד עם שגריר חדש", נאמר בהצהרת השגרירות.

דובר מחלקת המדינה האמריקאית אמר בתגובה לנושא כי "אנו נשקול את האפשרויות שלנו לתגובה לפעולה זו מצד ממשל אקוודור".

זו הפעם השנייה ששגריר אמריקאי מאבד את עבודתו בגלל ויקיליקס: לפני חודש, התפטר שגריר ארה"ב במקסיקו, קרלוס פסקואל, לאחר התנגשות ציבורית עם נשיא המדינה פליפה קלדרון, בעקבות חשיפתם של מסמכים שבהם תועד מותח ביקורת קשה על הנשיא, בנושא התמודדותו עם קרטלי הסמים במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully