וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא פרס: ביקשתי מאובמה חנינה לפולארד

קובי מנדל, שליח וואלה! בוושינגטון

6.4.2011 / 0:00

נשיא המדינה שמעון פרס נועד בבית הלבן עם נשיא ארה"ב ברק אובמה ושמע ממנו כי "ארצות הברית לא תכפה הסדר מדיני על ישראל". כמו כן, הוא ביקש מאובמה לחון את המרגל ג'ונתן פולארד

"ארצות הברית לא תכפה הסדר מדיני על ישראל" - כך אמר אמש (שלישי) הנשיא האמריקאי ברק אובמה לנשיא המדינה שמעון פרס, בפגישתם בוושינגטון. השניים נועדו בבית הלבן ודנו בהתפתחויות במזרח התיכון ובקידום התהליך המדיני בין ישראל לפלסטינים. בנוסף, ביקש פרס מאובמה להעניק חנינה לג'ונתן פולארד, שמוחזק בכלא בארה"ב כ-25 שנה בגין ריגול למען ישראל.

"ביקשתי מאובמה לחון את פולארד בשל מצבו הרפואי", אמר פרס בתום הפגישה. בתשובה לשאלה כיצד הגיב אובמה על הבקשה, אמר פרס בקצרה: "הוא שמע". פרס הוסיף כי כנשיא מדינה בעצמו, הוא מכיר מקרוב את סוגיית מתן החנינות: "לכן, לא ציפיתי שאובמה ישיב במקום לבקשתי". עוד טרם יציאתו לוושינגטון נפגש פרס עם רעייתו של המרגל הישראלי ג'ונתן פולארד, אסתר. "הוועד להשבת ג'ונתן פולארד הביתה" מסר שלשום לוואלה! חדשות כי בפגישה ניכר היה כי פרס ער לתמורות בדעת הקהל בעניין פולארד.

כמו כן, ציין לאחר הפגישה פרס כי "אובמה יוסיף להילחם בניסיון לדה לגיטימציה של מדינת ישראל בגופים הבינלאומיים. לישראל יש חובה להגן על עצמה, ולו יש חובה כלפי ישראל לאורך שנות נשיאותו". הוא ציין כי הודה לו על מחויבותה של ארה"ב להגנה על ישראל במועצת הביטחון של האו"ם על-ידי הטלת הווטו האחרונה בהצבעה על גינוייה של ישראל.

אובמה: מקווה לחידוש המו"מ עם הפלסטינים

בשיחתם של השניים עלה גם נושא המו"מ המדיני. אובמה אמר לפרס כי הוא מעוניין שכל מפגש מדיני עם הפלסטינים יוביל להמשך ולמשא-ומתן ישיר. עם זאת, הודה הנשיא האמריקאי כי אין לצפות שפתיחת משא ומתן שכזה תוביל בהכרח לפתירת כל הבעיות, אך אמר כי ראשית כל יש להניע אותו מחדש.

בנוסף, דנו אובמה ופרס בנושא איום הטילים האירני, ואובמה הדגיש כי יש להדק את הסנקציות הכלכליות שהוטלו על המדינה. פרס גם העלה בפני אובמה את מחאתה של ישראל בנושא אספקת הנשק מרוסיה לסוריה, העלול להפר את יתרונה של ישראל. השניים דנו גם בנושא אספקת מטוס החמקן F-35 לחיל האוויר הישראלי, והסכימו על חשיבותה של הרציפות באספקת המטוסים כדי לשמור על יתרונה האיכותי של ישראל באזור.

לדברי שגריר ישראל בארצות הברית, מייקל אורן, פגישתם של פרס ואובמה ארכה כשלושת רבעי שעה - פרק זמן ארוך יחסית למבקרים בבית הלבן. לאחר הפגישה סעדו שני הנשיאים בנוכחותה של שרת החוץ הילרי קלינטון ולצד בכירים אחרים בצמרת הממשל. דובריו של הנשיא פרס הדגישו כי גם בארוחה שררה אווירה ידידותית וכי השניים התבדחו על נושאים שונים. פרס אף הזמין בתמורה את הנשיא אובמה להשתתף בוועידת הנשיא שתיערך בחודש יוני.

(עדכון ראשון: 21:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully