וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוב במסר מפייס: "מעוניינים לסיים את הלחימה"

יומיים לאחר שממשלת לוב דחתה את הצעת המורדים להפסקת אש, סגן שר החוץ הלובי נפגש עם ראש ממשלת יוון ואמר לו כי הממשל בטריפולי מעוניין לסיים את הלחימה במדינה

האם סיום המלחמה בלוב נראה באופק? סגן שר החוץ הלובי, עבדול עטי עוביידי, אמר הערב (חמישי) לראש ממשלת יוון, ג'ורג' פפנדארו, כי ממשלתו רוצה לסיים את המלחמה. "נראה שממשלת לוב מחפשת פתרון", סיפר שר החוץ היווני לכתב סוכנות הידיעות רויטרס על התרשמותו מהדברים בתום הפגישה, אך ציין כי "דרוש מאמץ משמעותי עבור כינון שלום ויציבות במדינה". עוביידי הוסיף כי הוא עתיד לבקר בימים הקרובים גם במלטה ובטורקיה. מוקדם יותר דווח כי הבכיר הלובי יגיע ליוון על מנת "להעביר מסר" משליט המדינה, מועמר קדאפי.

רק לפני יומיים דחתה ממשלת לוב את תנאי המורדים להפסקת אש במדינה. "הם דורשים מחיילי צבא לוב לסגת מעריהם. אם דרישה זו אינה מטורפת, איני יודע טירוף מהו", אמר מוסא איברהים, דובר הממשלה.

מוקדם יותר הודיע ראש מועצת המעבר הלאומית, מוסטפא עבד אל-ג'ליל, כי המורדים במדינה יסכימו להכרזה על שביתת אש מול הכוחות הנאמנים למועמר קדאפי, אם יוסכם שהם ישאירו בשליטתם את הערים שכבשו. רשת "סקיי" הבריטית דיווחה כי עבד אל-ג'ליל אמר את הדברים בתום פגישה עם שליח האו"ם המיוחד ללוב בעיר בנגזי שבשליטת המורדים.

במקביל להצהרות, הפגיזו הבוקר הכוחות הנאמנים לקדאפי את העיר יפראן, השוכנת באזור הררי כ-100 ק"מ מדרום-מערב לבירה טריפולי. כתוצאה, נהרגו לפחות שני אזרחים. כך דיווחה רשת הטלוויזיה "אל ערבייה", שציטטה תושבים בעיר. "אזורי מגורים מופגזים על ידי רקטות גראד", אמר אחד התושבים.

בנוסף, אתמול נהרגו 13 מורדים בלוב מהפצצות נאט"ו - כך מסר דובר המורדים במדינה. עם זאת, לדבריו, "התקיפה גרמה לכעס זעום בלבד כלפי המערב", מאחר והלוחמים ממשיכים להסתמך על מטוסי הקרב של הברית בפעילותם להדוף כוחותיו של קדאפי. התאונה אירעה כשמטוסי הקרב של הברית פגעו במוצבים של כוחות הביטחון של השלטון בגבולות שדה התעופה בעיר ברגה.

"מדובר בתאונה מצערת", אמר הדובר, עבדול חאפז גוגא, שהבהיר כי המורדים זקוקים לעזרת המערב בלחימה נגד קדאפי. "זו הייתה טעות במיקומם של המורדים". חלק מהמורדים וגורמי עזרה ראשונית שהגיעו למקום הסבירו כי הלוחמים ככל הנראה פתחו בירי חגיגי, לאחר שהתבשר להם כי נאט"ו לכדה מספר לוחמים של קדאפי. כתגובה לירי, הפציצו כוחות נאט"ו את המורדים בשוגג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully