וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוף השנהב: "גבאגבו מוכן ללכת עד הסוף"

יועצו האירופאי של לורן גבאגבו, נשיא חוף השנהב המסרב למסור את השלטון לאחר שהפסיד בבחירות, טוען כי גבאגבו יילחם עד הסוף. "אין לו שום כוונה לוותר על כסאו"

לורן גבאגבו, המסרב למסור את השלטון לאחר שהפסיד בבחירות בחוף השנהב לפני מספר חודשים, יילחם עד הסוף והוא נערך לפנות לציבור בטלוויזיה בזמן הקרוב. כך אמר הערב (שישי) יועצו האירופאי בפריז. "למען הרעיונות שלו, הוא ילך עד הסוף", אמר היועץ לסוכנות רויטרס, כשנשאל אם גבאגבו מוכן למות בחוף השנהב.

"אין לו שום כוונה לוותר על כסאו. בשעות הקרובות הוא ימסור הצעות לכוחות האופוזיציה החמושים". לדבריו, גבאגבו מוכן לנהל דיאלוג עם יריביו. הוא ציין כי שוחח לפני זמן קצר עם גבאגבו, שנמצא "במקום בטוח" במדינה. עם זאת, סירב היועץ למסור אם הוא שוהה בעיר אבידג'אן, שם מתחוללים קרבות עזים בין כוחותיו לבין תומכי יריבו, אלסנה אווטרה, שניצח בבחירות שנערכו במדינה.

בתוך כך, מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, קרא הערב לגבאגבו לחדול באופן מיידי ממעשי האלימות, ולוותר על השלטון במדינה. באן אמר כי על גבאגבו למסור את סמכויותיו לידי אלסנה אווטרה, הטוען שניצח בבחירות שנערכו במדינה, והבהיר כי "מי שנוקט באמצעים אלימים ומפר זכויות אדם יישא בתוצאות".

כוחותיו של אווטרה הצליחו לחולל בימים האחרונים מפנה בלחימה, והם צרים גם על מתחם הנשיאות בעיר. מוקדם יותר היום קרא דובר במשרד החוץ הצרפתי לגבאגבו לפרוש בהקדם. "ככל שגבאגבו יפרוש מהר יותר, כך האלימות במדינה תיפסק מהר יותר", אמר הדובר, ברנרד וואלרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully