וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשורת רדיואקטיבית מיפן התגלתה בישראל

30.3.2011 / 18:51

במרכז למחקר גרעיני בשורק התגלתה נשורת רדיואקטיבית בריכוז זעיר, שמקורה בכורים ביפן. בוועדה לאנרגיה אטומית מדגישים, כי הנשורת אינה מהווה סכנה לבריאות או לסביבה

במרכז למחקר גרעיני שורק התגלתה נשורת רדיואקטיבית שמקורה ביפן. הוועדה לאנרגיה אטומית הודיעה הערב (רביעי) כי "התגלתה בישראל נשורת רדיואקטיבית בריכוז זעיר שאינה מהווה סכנה לבריאות, ומקורה בכורים ביפן. במסגרת ארגון האמנה לאיסור ניסויים גרעיניים (אמנ"ס), מופעלת רשת תחנות גלובלית לגילוי חלקיקים וגזים רדיואקטיביים באטמוספרה".

במרכז למחקר גרעיני בשורק פועלת תחנה של הרשת הגלובלית, הכוללת משאבה בעלת ספיקה גבוהה השואבת את האוויר ומעבירה אותו דרך סנן הקולט. הסנן נבדק במעבדה למדידות גרעיניות, ואתמול התגלו באוויר עקבות של החומר "יוד-131" בריכוז של כ-0.00005 בקרל למטר מעוקב. בקרל היא יחידת אקטיביות המבטאת כמות של חומר רדיואקטיבי בה מתרחשת התפרקות אחת לשנייה. משמעות הריכוז שנמדד היא כי ב-20,000 מ"ק של אוויר יש בממוצע התפרקות אחת לשנייה של יוד-131.

עם זאת, הריכוז שנמצא אינו מהווה סכנה בריאותית או סביבתית. בוועדה לאנרגיה אטומית מציינים, כי המדידות מראות ריכוז נמוך פי 400,000 מהריכוז שהתגלה בישראל לאחר אסון צ'רנוביל בשנת 1986.

בינתיים ביפן, נראה שהמשבר הגרעיני בתחנת הכוח בפוקושימה רחוק מסיום. זאת לאחר שמדידות חדשות הצביעו על עלייה דרמטית בקרינה במי הים. לפי המדידות הללו, הזיהום הרדיואקטיבי, שהתגלה בים סמוך לתחנה, הוא פי 3,355 מהרמה המותרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully