וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא אובמה: קדאפי חלש, שוקלים לחמש המורדים

נשיא ארה"ב אמר כי כבר אישר העברת ציוד רפואי ואמצעי קשר למורדים בלוב וכי אינו שולל חימושם. אובמה הסביר כי מטרת המבצע היא ליצור לחץ על שליט לוב, מועמר קדאפי, עד שזה יפרוש

נשיא ארה"ב ברק אובמה התייחס הלילה (רביעי) בראיון לרשת NBC, להמשך מבצע שחר האודיסאה בלוב והסביר כי המטרה היא ליצור לחץ קבוע על שליט לוב, מועמר קדאפי, עד שלבסוף, זה יפרוש מהשלטון. אובמה הוסיף כי בעקבות ההתקפות האוויריות של כוחות המערב, קדאפי נותר "חלש מאוד" ואינו מסוגל לשלוט במדינה. "אני חושב שהמעגל סביב קדאפי מבין שחבל סביב צווארו מתהדק ושוקל כעת את צעדיו", אמר.

כשנשאל לגבי האפשרות לפיה כוחות הקואליציה יחמשו את המורדים בלוב, אמר אובמה כי הוא "לא שולל את האפשרות הזו", והוסיף כי כבר אישר להעביר מכשירי קשר וציוד רפואי למורדים. "אנו בוחנים את כל האפשרויות לתמיכה בעם הלובי כך שנוכל ליצור מדינה שקטה ויציבה יותר", אמר אובמה.

בהתייחסו לחוסר היציבות במדינות נוספות במזרח התיכון אמר נשיא ארה"ב כי כל מקרה צריך להיבחן לגופו, ובעוד שימוש בכוח היה הפתרון בלוב, הוא אינו בהכרח הפתרון במדינות כמו סוריה ותימן.

התקדמות כוחות המורדים במזרח לוב, 28 במרץ 2011. רויטרס
המורדים בלוב/רויטרס

בתוך כך, אמש הצהיר מזכ"ל נאט"ו, אנדרס פוג רסמוסן, כי לא ייתכן פתרון צבאי בלבד למצב בלוב. עם נעילת ועידה בינלאומית בהשתתפות נציגים מרחבי העולם שדנו בלונדון בהתפתחויות האחרונות בלוב, הפציר מזכ"ל נאט"ו בקואליציה הבינלאומית למצוא בהקדם פתרון פוליטי לנעשה במדינה. "איני יכול לנחש כמה זמן יימשך המבצע בלוב, אבל אני בהחלט מקווה שנראה בקרוב פתרון פוליטי לבעיות. ברור שאין פתרון שכולו צבאי", אמר רסמוסן.

עם סיום הכינוס, פורסמה הצהרה לפיה מבצע "שחר האודיסאה" יימשך עד ליישום מלא של החלטת מועצת הביטחון באו"ם להטיל סגר אווירי בשמי לוב. בוועידה נקבע עוד כי קטאר תיזום מהר ככל האפשר כינוס נוסף, הפעם בהשתתפות המורדים בלוב. "אנו מפצירים בקדאפי לעזוב את השלטון על מנת למנוע שפיכות דמים נוספת", אמר ראש ממשלת קטאר, חמד בן ג'אסם.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
שליט לוב מועמר קדאפי מתראיין לרשת TRT הטורקית. רויטרס
"אנו מפצירים בקדאפי לעזוב את השלטון על מנת למנוע שפיכות דמים נוספת"./רויטרס

בנוגע לעתידו של קדאפי לא התקבלה בכינוס החלטה ברורה. שר החוץ הצרפתי, אלן ז'ופה, אמר כי לקדאפי "אין עתיד בלוב, אולם העם הלובי הוא זה שצריך להכריע על עתיד מנהיגו". הנציג האיטלקי ציין כי האיחוד האפריקאי הוא "היחיד שיכול לשכנע את קדאפי לעזוב מרצון", אך הדגיש כי לפי שעה אין מידע על כך שהוא אכן שוקל לעזוב. הוא הוסיף כי עצם העובדה שהאיחוד האפריקאי אינו לוקח חלק בדיונים הוא בגדר "הזדמנות שהוחמצה".

באשר לעלויות המבצע, הפנטגון דיווח כי עד כה, עלות מבצע "שחר האודיסאה" נאמדת בכ-550 מיליון דולרים. משרד ההגנה האמריקאי הבהיר כי לא מדובר בנתונים מלאים, וכי היו עלויות נוספות. עד כה שיגר צבא ארצות הברית 192 טילים מסוג "טומהוק" לשטחי לוב, כאשר ביממה האחרונה בלבד שיגרו כוחות הקואליציה 22 טילים, וביצעו 115 גיחות אוויריות בשמי המדינה.

בתוך כך, הכוחות הנאמנים לקדאפי התאוששו אמש מהמפלות האחרונות מול כוחות המורדים, והצליחו להדוף את המתקפה נגדם בעיר סירת שבמרכז המדינה, עיר הולדתו של קדאפי. כוחות המורדים, לפי הדיווחים שהתקבלו מהאזור, נהדפו מזרחה מהעיירה נאופלייה, כ-125 קילומטרים מסירת, בחזרה לעיירה בן ג'וואד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully