וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושיית הרופא הצילה חיי נערה אלרגית לחלב

קובי מנדל

30.3.2011 / 2:07

בת ה-13 מחיפה לא ידעה כי מחית תפוחי האדמה שאכלה מכילה חלב והחלה להיחנק ולהכחיל זמן קצר לאחר הארוחה. בזכות הרופא שלה, שאיתר את מקור הבעיה בזמן - חייה ניצלו

חייה של נערה בת 13 מחיפה ניצלו לאחר שאכלה מחית תפוחי אדמה (פירה) בבית חברתה ולקתה באלרגיה עקב רגישותה לחלב. זמן קצר לאחר שאכלה מהפירה – שבדיעבד הסתבר שלתוכו עורבב חלב – הרגישה שהיא מאבדת את ראייתה ולאחר מכן חשה חנק בגרונה. היא התקשרה לאמה וזו איתרה מיד את רופא הילדים שלה , ד"ר ראאד עובייד – מומחה ברפואת ילדים של כללית במרפאת קריית אליהו בחיפה.

"למזלי", מספרת נאדירה, האם, "הרופא שלנו תמיד זמין כשאני מתקשרת, מה עוד שהוא יודע על רגישותה של בתי". כשהנערה הגיעה למרפאתו היא כבר היתה במצב קשה, עם רמת חמצון נמוכה מאוד בדם, קשיי נשימה וללא דופק. "היא הכחילה וראיתי אותה נשמטת מאתנו", שיחזר הרופא, "אז עוד לא ידעתי על תגובתה לחלב והסיבה למצבה לא התבהר. השכבנו אותה על הרצפה ותוך שהוריתי להזמין ניידת טיפול נמרץ, התחלתי בפעולות החייאה, כמו פתיחת וריד ומתן תרופות, וחמצן בסיוע של האחות האחראית במרפאה".

בתנאים לא פשוטים ובמרפאה מלאה לקוחות, ניסה הרופא להבין מה אירע וכשהסיק כי כנראה מדובר בתגובה אלרגית שהתפתחה כתגובה לחלב, הזריק גם אדרנלין לנערה. לאחר דקות ארוכות בהן היה חשש לחייה, החלה הנערה לנשום, צבע עורה חזר לגוון רגיל ורמת לחץ הדם ורמת החמצן בדם שבו לשיעורים תקינים.

הנערה נשארה במרפאה למספר שעות ולאחר שמצבה התייצב היא שוחררה לביתה. "אנחנו אסירי תודה", מסכמת האם הנרגשת, "ראיתי לנגד עיניי את מותה של בתי, אך הרופא לא איבד עשתונות ופעל מיד – ראיתי כיצד הוא מחזיר אותה לחיים במקצוענות ובשקט נפשי".

לדברי ד"ר דוד נוסם - מומחה לאלרגיה של כללית במרכז רפואי לין, "רגישות לחלב הינה תופעה שכיחה מאוד בגיל הינקות אולם בקרב – 90%-95% מהלוקים בה היא חולפת בגיל ההתבגרות, זאת בשונה מרגישות לבוטנים, למשל, שאינה חולפת ב – 90% מהמקרים גם בגיל מבוגר". לדבריו, לעתים די בחשיפה לכמות זעירה של חלב כדי שתופיע תגובה אלרגית חריפה. "יש מקרים בהם הבישול נעשה בכלי בו בושל קודם מוצר חלב ונשארה כמות מזערית של חלב ועדיין הופיעה תגובה אלרגית", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully