וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו תובע תביעת דיבה את ערוץ 10 ואת מעריב

אמילי גרינצווייג

29.3.2011 / 16:55

ראש הממשלה הגיש תביעה על סך מיליון שקלים נגד כל אחד מכלי התקשורת, זאת בעקבות כתבות פולו-אפ לתחקיר "המקור" שעסקו בתורמיו של ראש הממשלה

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיש תביעת דיבה כנגד חדשות 10 והעיתון "מעריב" על סך מיליון שקל מכל אחד מכלי התקשורת, בגין כתבה ששודרה במהדורת חדשות 10 וחשפה את התורמים לראש הממשלה בפריימריס וכתבה במעריב שעסקה בארוחת ערב שקיים נתניהו עם תורמים פוטנציאלים.

בכתב התביעה שהגיש אתמול (שני) ראש הממשלה נגד חברת חדשות 10, עורך החדשות אורי רוזן, העיתונאי רביב דרוקר והאתר נענע 10, באמצעות עורכי הדין דוד שמרון ומיכאל ראבילו, טוען נתניהו כי הכתבה ששודרה במהדורת חדשות 10, כללה פרסום שקרי לפיו נחשף מסמך ובו רשימת התורמים לנתניהו בפריימריס, זאת למרות שלפני השידור הובהר כי אין כל יסוד לאמור בכתבה. עוד נטען בכתב התביעה: "ההתייחסות לראש הממשלה בכתבה השקרית האמורה, היתה מזלזלת ופוגעת מאוד, תוך יצירת תדמית שלילית והצגתו כעבריין, והכל באופן שהיה בו כדי להשפילו בעיני הבריות ו לעשותו לבוז או ללעג". עורכי דינו של ראש הממשלה טוענים כי הכתבה ב"המקור" פורסמה בזדון ובחוסר תום לב. הפרקליטים פונים לבית המשפט ומבקשים: "הגיעה העת, כי בית משפט נכבד זה ישים קץ לפרסום ידיעות לא אחראיות ושקריות בנוגע לתובע, ויבהיר כי שמו איננו הפקר ולפיכך לא ניתן לפגוע בשמו מבלי לשאת באחריות".

התביעה שהוגשה כנגד העיתון מעריב, העורך אבי משולם, הכתבים אלי ברדנשטיין ונועם שרביט וכן המאייר מושיק לין עוסקת בכתבה שפורסמה בעיתון ועסקה בארוחת ערב שקיים ראש הממשלה עם תורמים והנה לטענת ראש הממשלה שקרית. בכתב התביעה נטען כי כותרת הכתבה "שישים אלף לארוחת ערב" היא מגמתית ושקרית וכי כותרות המשנה יוצרות רושם שגוי החוטא למציאות כלפיו. על פי התביעה, הקריקטורה שפורסמה בעיתון, בה נראה ראש הממשלה צועד עם מזוודות במסלול הירוק כאשר מתיקו נופלות חבילוות של שטרי כסף מהווה המשך לדיבה המופיעה בכתבה. עוד טוענים עורכי דינו של נתניהו כי העיתון לא ביקש כלל את תגובת ראש הממשלה לפרסום.

ממעריב סירבו להגיב. מערוץ 10 נמסר בתגובה: "נלמד את התביעה ואז נגיב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully