וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גביזון לא אמר אמת בנוגע לטובות הנאה של אסירים"

28.3.2011 / 16:12

חוות הדעת של היועמ"ש בעניינו של גונדר אלי גביזון, לא הגיעה לקביעה אם המועמד לתפקיד נציב שב"ס קיים יחסים אינטימיים, אך חשפה סימני שאלה בנוגע לסיוע שהוענק לאסירים

סימני השאלה מתבהרים: משרד המשפטים פרסם אחר הצהריים (רביעי) את חוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, שהובילה להחלטה שלא למנות את גונדר אלי גביזון לתפקיד נציב שירות בתי הסוהר. מחוות הדעת עולה, כי הסיבה לחזרתו של השר לביטחון הפנים מהמינוי לא היתה יחסיו של גביזון עם עובדות בשב"ס, אלא החשש ששיפר תנאי כליאתם של עבריינים בעקבות פניות של מקורביהם, שהובילה לחשש כי "גורמים עבריינים ינסו להגיע אל המועמד, או לקרוביו בדרכים שלא כחוק".

בהודעה שפורסמה היום נכתב כי יו"ר הוועדה לאישור מינויים בכירים בשירות הציבורי, שופט בית המשפט העליון בדימוס יעקב טירקל, פנה אל וינשטיין מכיוון שלוועדה שבראשה הוא יושב "נותרו סימני שאלה לגבי שני עניינים הטעונים השלמת הבירורים שנערכו לגביהם: פרשיות היחסים האינטימיים עם קצינות בשב"ס, שלפי הנטען היו למועמד ועניין החשש שגורמים עבריינים ינסו להגיע אל המועמד, או לקרוביו בדרכים שלא כחוק". יצוין כי הפניה מטירקל אל וינשטיין בוצעה לאחר שלידי הוועדה הגיעו מכתבים אנונימיים, שבהם נטען כי גביזון קיים יחסים עם עובדות שב"ס - טענות שגביזון הכחיש כאשר רואיין על ידי הוועדה.

גביזון הודה שקיים לפני כ-15 שנה מערכת יחסים אינטימית בשב"ס, אולם מהבדיקה שביצע וינשטיין עלה, כי "אין תשתית עובדתית לקבוע כי המועמד קיים מערכות יחסים אינטימיות עם קצינות או סוהרות בשב"ס שהיו כפופות לו". אולם, מנגד "נותרו סימני שאלה לא מבוטלים" לגבי השאלה האם גביזון שיפר את תנאי כליאתם של אסירים בעקבות פניות של קרובי משפחה או מקורבים. מחוות הדעת עולה, כי גביזון נתן תשובות סותרות לשאלה הזאת, כאשר תחילה הכחיש שכלל היו פניות כאלה, לאחר מכן טען כי "לא פעל במסגרת תפקידו בענין תנאי כליאה של אסירים בעקבות פניות של קרובי משפחה או חברים". בהמשך, בתשאול שנערך לו לפני בדיקת פוליגרף, אמר כי טיפל בפניות מצד קרובים וחברים, אך הוסיף כי פעל רק בהתאם לנוהלי שב"ס, ולא זכור לו אף מקרה ספציפי.

התנהלותו של גביזון "מעוררת סימני שאלה לא מעטים"

בדיקת הפוליגרף עצמה רק הוסיפה למבוכה. בבדיקת פוליגרף שנערכה לגביזון עבור המשרד לביטחון הפנים נמצא שהוא לא אמר אמת בשאלה אם טיפל באסיר כלשהו בניגוד לסמכותו או לנוהלי שב"ס וגם כאשר נשאל אם קיבל טובות הנאה בתמורה לשינוי תנאים של אסיר כלשהו. גביזן מצדו, הציג תוצאות של בדיקות פוליגרף אחרות, בהן נמצא דובר אמת ביחס לשאלות אלה.

היועץ הבהיר כי המכתבים האנונימיים אינם מהווים שיקול לפסול את המועמדות, אולם "הקושי נעוץ בהתנהלותו של המועמד ובתשובותיו לשאלות אשר נשאל בתהליך בדיקת מינויו על ידי השר, הוועדה ואי גילוי בדיקת הפוליגרף שעשה בעצמו לפני הבדיקה מטעם המשרד". וינשטיין קבע כי התנהלותו של גביזון "מעוררת סימני שאלה לא מעטים, וצפוי קושי משפטי בהצעה למנותו לתפקיד נציב שב"ס".

וינשטיין הבהיר כי אם אהרונוביץ' מעוניין בכל זאת בקידום מינוי של גביזון, יש להעביר את הנושא חזרה לוועדת טירקל. אולם אהרונוביץ' בחר למשוך את המינוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully